חברת הביומד בריינסטורם מתכוונת לגייס מיליוני דולרים בישראל

החברה שבשליטת איש העסקים חיים לייבוביץ', תשתמש בכספים לניסויים בחולי ALS (ניוון שרירים סופני), אשר יבוצעו בישראל

חברת הביומד בריינסטורם, שבשליטת איש העסקים חיים לייבוביץ', מתכוונת לגייס הון של מיליוני דולרים בישראל בליווי, סיוע וייעוץ של פועלים IBI. החברה (BCLLOB) הנסחרת בניו-יורק לפי שווי של כ-22 מיליון דולר ומפתחת טיפול בתאי גזע בוגרים למחלות ניוון עצביו, תחל בקרוב בכפוף לאישורי משרד הבריאות בניסויים בחולי ALS (ניוון שרירים סופני), אשר יבוצעו בישראל במסגרת שיתוף פעולה עם בית החולים הדסה עין-כרם.

הצלחה בניסויים יפתח בפני החברה שוק של מאות מיליוני דולרים בשנה, שכן נכון להיום אין כל תרופה או טיפול למחלה זו אשר גורמת למוות בתוך 3-5 שנים בממוצע מרגע הופעת הסימפטומים הראשונים. לאחר השלמת הניסויים ב-ALS מתכוונת החברה להתאים את הטיפול גם לחולים במחלות ניוון עצביות נוספות דוגמת פרקינסון אשר השוק לגביה בארצות הברית ואירופה מוערך בכמיליארד דולר בשנה. החברה זכתה בשנים האחרונות למענקים קבועים מהמדען הראשי בתמ"ת, השמורים לחברות בעלות פוטנציאל גבוה במיוחד. החברה ביצעה את עיקר מחקריה במעבדותיה שבפתח תקווה והיום במעבדות הדסה עין-כרם.

טיפולה של בריינסטורם מבוסס על שאיבת מוח עצם מהחולה עצמו, בידוד תאי הגזע מתוכו ולאחר מכן ביצוע חלוקה וריבוי של התאים במעבדות החברה על מנת להשתילם מחדש בגוף החולה, זאת כאשר התאים כבר מועשרים בתאי תמיכה לתאי עצב, אשר אמורים לעכב ואף לבלים את המשך התפשטות המחלה. למהלך שלקראת גיוס ההון בבורסה קדם מסע גיוס פרטי במהלכו גויסו במהלך 2009 ו-2010 כ-3 מיליון דולר. על פי ההערכות, בריינסטורם מתכוונת לגייס את ההון בארץ לשם השלמת כל הניסויים הקליניים הדרושים על מנת למצות את הפוטנציאל המחקרי שעשוי להוביל את הטיפול שהיא מפתחת לכדי מוצר מלא.