קופי בין בקשיים? לבעלים ורנר בתים בשווי עשרות מיליוני ש'

בית משפט השלום בתל אביב קיבל בקשתו של איש העסקים גיורא נפתלי, אחד מבעלי השליטה לשעבר ברשת בתי הקפה קופי בין, והטיל עיקולים בהיקף של 587 אלף שקל על נכסי הבעלים הנוכחיים של הרשת ובראשם דני ורנר

רשת בתי-הקפה קופי בין של חברת סיטי פוד אמנם נקלעה לקשיים, אך נראה כי לדני ורנר, מבעלי החברה, יש נדל"ן בשווי של כ-50 מיליון שקל - כך על-פי הערכות שמאי ומסמכים שהוגשו לבית המשפט. ל"גלובס" נודע כי לורנר יש בתים, קרקעות ומגרשים במרכז הארץ, לרבות דירות יוקרה בתל-אביב.

כזכור, בית משפט השלום בתל-אביב קיבל השבוע את בקשתו של איש העסקים גיורא נפתלי, אחד מבעלי השליטה לשעבר ברשת בתי-הקפה קופי בין, והטיל עיקולים בהיקף של 587 אלף שקל על נכסי הבעלים הנוכחיים של הרשת, ורנר ושותפיו.

קרקעות ובתים

בתוך הבקשה למתן עיקולים, שהוגשה לבית משפט השלום בתל-אביב, מסתתרת רשימה ארוכה של נכסים - ובהם בתים, קרקעות ודירות - שהיו או שהינם עדיין בבעלותו של דני ורנר, ושאותם רשם על שם בני משפחתו בשבועות האחרונים, לטענת נפתלי.

עוד בבקשה למתן עיקולים טוען נפתלי כי ורנר מבריח נכסים. לפי הבקשה, שהוגשה לבית משפט השלום בתל-אביב באמצעות עורכי הדין איתן לירז ואיתן הרוש, ורנר "הציג עצמו בעבר כאיש עסקים עתיר נכסים ברחבי העולם, הינו בעל מניות (במישרין או בעקיפין) ב-27 חברות ישראליות שונות וחברות זרות רבות, והינו בעל בתי-מלון בהולנד ובעל זיקה למספר רב של חשבונות בנק. באופן תמוה, כלל הנכסים הרשומים על שמו משועבדים או ממושכנים לטובת צדדים שלישיים, בהיקפי חוב גבוהים, כאשר חלק מהעסקאות במסגרתן נרשמו השיעבודים נערכו לאחרונה ממש".

על-פי הבקשה לעיקול שהוגשה לבית המשפט, מדובר בנדל"ן רב-ערך שרשום כעת על שמם של ילדיו של ורנר, רעייתו, שותפים עסקיים או צדדים שלישיים. שוויים הכולל של הנכסים מוערך בכ-50 מיליון שקל, על-פי הערכות שמאי שאסף "גלובס".

גבעת אנדרומדה

הנכס הראשון המתואר בבקשה לעיקול הינו דירת מגורים גדולה שאוחדה על-ידי צירוף שתי דירות בפרויקט היוקרה "גבעת אנדרומדה" ביפו. לדברי נחמה בוגין, שמאית מקרקעין, אגרונומית ומשפטנית, מחירי הדירות בפרויקט נעים כיום סביב 3 מיליון שקל, ודירה שנוצרה מאיחוד של שתיים שווה כיום כ-6 מיליון שקל.

עוד עולה מן המסמכים שהוגשו לבית המשפט כי "נכס קודם ועתיר ממדים" של ורנר ושל רעייתו ביישוב היוקרתי סביון נרשם על שמם של צדדים שלישיים בסופו של חודש מאי השנה. ל"גלובס" נודע כי מדובר בווילה ברחוב הגדרות היוקרתי בסביון, היכן שמחירי הווילות נעים בין 5 מיליון שקל ל-12 מיליון שקל, אומרת בוגין.

הערות אזהרה

על חלקו של דני ורנר במגרש בשטח 4.5 דונם ברחוב התכלת בהוד-השרון נרשמה לאחרונה הערת אזהרה לטובת אחד משותפיו העסקיים של ורנר, ועל חלקו של ורנר במגרש ששטחו 16 דונם ברחוב ההכשרות המקביל בעיר הוד-השרון רשומות הערות אזהרה לטובת בני משפחה ושותפים עסקיים, וכן צו מניעה של בית משפט השלום בתל-אביב מחודש יוני.

מדובר, ככל הנראה, בשטחים שנמצאים כעת בשלבים הסופיים של שינוי ייעוד למגורים.

לדברי בוגין, מחירו של דונם באזור זה של הוד-השרון (שני הרחובות - התכלת וההכשרות - נמצאים במערב העיר) נע בין 300 אלף דולר ל-400 אלף דולר. בבעלותו של ורנר 20.5 דונם במתחם, כך שערך הקרקעות שלו נע בין 23 מיליון שקל ל-31 מיליון שקל.

על שם בני משפחתו של ורנר רשומים גם שני מגרשים ביבנה ושתי דירות ברחוב ויצמן בגבעתיים. לדברי בוגין, מחירי דירות 4 חדרים ברחוב וייצמן נעות בין 1.8 מיליון שקל ל-2 מיליון שקל, כך ששווים הפוטנציאלי של נכסי משפחת ורנר בגבעתיים נע סביב 4 מיליון שקל.

מהדוברת של דני ורנר נמסר: "אין תגובה".

דני ורנר
 דני ורנר