סוחרים באנטליה ל"גלובס": ארדואן אידיוט; בכל פעם שהוא מתעטש נפגע לנו הכיס; מתגעגעים לישראלים

בניגוד לדיווחים בתקשורת הטורקית על גל תיירים מארצות ערב ואיראן - השוק באנטליה שומם ■ הסוחרים שם מתגעגעים לישראלים ומגנים את ראש ממשלתם ארדואן ■ "הישראלים מתמקחים, אבל עדיפים בהרבה על הרוסים והגרמנים"

הסוחרים בשוק באנטליה מתגעגעים מאוד לתייר הישראלי. בניגוד לדיווחים השונים בכמה מכלי התקשורת הטורקית וההצהרות החוזרות ונשנות של בכירים בתיירות הטורקית כי תיירים מארצות ערב ואיראן יחליפו את מקומם של הישראלים - השוק באנטליה נראה שומם, התיירים אינם, והסוחרים חולמים לראות שוב את הישראלים.

אתמול (ב') הוציאה חברת "השטיח המעופף" טיסת שכר מנתב"ג לטורקיה, לראשונה מאז המשט לעזה, שבעקבותיו הוציא המטה ללוחמה בטרור אזהרת מסע לטורקיה. אזהרה המסע הוסרה לאחרונה, אך הישראלים לא ממהרים להסתער על אנטליה.

ראש עיריית אנטליה: "נשמח מאוד לראות את הישראלים חוזרים"

"20 שנה אני עובד עם הישראלים", אומר לנו עלי יולקו, סוחר בשוק הטורקי המדבר עברית שוטפת. "השוק שומם; אין תיירים, חום אימים. כל הסוחרים בשוק מתגעגעים לישראלים, כי למרות שהם מתמקחים הם היו קונים הרבה".

סוחרים אחרים בשוק הצטרפו לדבריו של יולקו ואמרו כי "הישראלים הם לקוחות יותר טובים מהרוסים ומהגרמנים". חלק גדול מהסוחרים דיבר בעברית.

אצל חלק מהסוחרים ניכר הכעס כלפי המדיניות שמוביל ראש ממשלת טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, אשר הסב לדבריהם נזק כלכלי גדול. "ארדואן אידיוט", אמר אחד הסוחרים. "כל פעם שהוא מתעטש נפגע לנו הכיס. אנו מייחלים לחזרת הישראלים לטורקיה".

טורקיה אנטליה / צלם: אורלי פלג מזרחי
 טורקיה אנטליה / צלם: אורלי פלג מזרחי