מודאג מפייסבוק: רוני חזקיהו מזהיר מסיכונים לבנקים וללקוחות

המפקח על הבנקים מודאג מהמדיה החברתית - ומזהיר את מנכ"לי הבנקים מפני גניבת זהות לקוח, הפצת מידע מוטעה ע"י עובד או גורם חיצוני, וירוסים וסוסים טרויאניים, התחזות וחדירה למחשבים ועוד

המפקח על הבנקים, רוני חזקיהו, מודאג מעידן המדיה החברתית. חזקיהו מזהיר את הבנקים מסיכונים משימוש ברשתות חברתיות דוגמת פייסבוק, טוויטר, מייספייס, לינקדין וכן בלוגים ופורומים.

לצד היתרונות שבשימוש ברשתות אלה, במכתב ששלח למנכ"לי הבנקים מזהיר חזקיהו מפני סיכונים פוטנציאליים לבנק וללקוחותיו - סיכונים תפעוליים, משפטיים, רגולטוריים וסיכוני מוניטין.

המפקח מזהיר מפני גניבת זהות לקוח, הפצת מידע מוטעה, שגוי, עוין או שקרי על-ידי עובד או גורם חיצוני, וירוסים וסוסים טרויאניים, התחזות וחדירה למחשבים ועוד. חזקיהו קורא למנכ"לי הבנקים לנקוט אמצעים כדי לצמצם את הסיכונים האלה לבנק וללקוחותיו.

בפיקוח על הבנקים מודעים לחשיבות בשימוש במדיה חברתית לקשר זמין עם הלקוחות, מסירת הודעות שיווקיות, נתיב לביצוע פעולות בחשבון הלקוח ועוד.

בפיקוח לא דורשים מהתאגידים להפסיק את השימוש ברשתות אלה, אבל מבקשים מהם לבצע הערכה של הסיכונים הנגזרים מהשימוש ברשתות החברתיות, לקבוע מדיניות מסודרת, למפות את השימושים, להטמיע אמצעי בקרה וניהול סיכונים, לעדכן ולהזהיר באופן שוטף את העובדים ולעקוב אחרי השינויים התכופים.