נילסן: האמריקנים מבלים יותר בפייסבוק ובמשחקי מחשב מאשר במייל

דו"ח מקיף של חברת המחקר: השימוש ברשתות חברתיות זינק ב-43% לעומת יוני 2009, בעוד שהזמן שבילו אמריקנים בשליחת מיילים ירד ב-28% ■ רשת פייסבוק אחראית כנראה לשינוי בדפוס השימוש באינטרנט

לא סתם הרשתות החברתיות הפכו למילת מפתח בתעשיית האינטרנט בשנים האחרונות: מחקר מקיף של חברת נילסן מראה כי הרשתות החברתיות, לצד משחקי אונליין, עקפו את השימוש שעושים הגולשים בארה"ב במיילים במהלך הגלישה באינטרנט.

על-פי המחקר שנערך ביוני השנה, האמריקנים בילו 22.7% מזמנם המקוון ברשתות חברתיות או בבלוגים - עלייה של 43% בהשוואה ליוני 2009.

המחקר של נילסן, המבוסס על מעקב אחרי קבוצת גולשים נבחרת, מראה כי המשחקים באינטרנט הפכו לפעילות הפופולרית השנייה ביותר ברשת עבור האמריקנים, והם מבלים 10.2% מהזמן שלהם אונליין עליה - עלייה של 10% לעומת יוני אשתקד.

המשחקים המקוונים, כאמור, עקפו את הזמן שהאמריקנים מבלים בשליחה ובקבלה של מיילים - פעילות שירדה בנפחה ב-28% ועומדת על 8.3% בלבד מזמנם המקוון של הגולשים.

הזמן שבילו הגולשים האמריקנים בפורטלים ירד בשנה האחרונה ב-19% ומגלם כיום נתח של 4.4% מכל פעילות האינטרנט. שירותי המסרים המיידיים, שהיו פופולריים מאוד טרם עידן הפייסבוק, נהנים מנתח של 4% בלבד - ירידה של 15% לעומת יוני 2009.

הצפייה בסרטונים ובסרטים מקוונים עלתה ב-12% ומהווה כיום כ-3.9% מכלל הפעילות ברשת, מה שמציב את הפעילות הזו לפני פעילות החיפוש באינטרנט (3.5%).

40% מהזמן על 3 פעילויות בלבד

"למרות האופי הכמעט בלתי מוגבל של מה שניתן לעשות ברשת, 40% מזמנם המקוון של הגולשים מוקדש ל-3 פעילויות בלבד - הרישות החברתי, השימוש במשחקי וידיאו ושליחת אימייל", מסביר דייב מרטין, אנליסט חברת נילסן. "משמעות הדבר היא שהמגזרים האחרים צריכים להילחם על נתח הולך וקטן מהעוגה המקוונת".

רשת פייסבוק, שהודיעה זה מכבר כי עברה את קו 500 מיליון המשתמשים הפעילים בכל רחבי העולם, אחראית כנראה לשינוי בדפוס השימוש באינטרנט. עדכוני הסטטוס באתר מאפשרים למשתמשים להמליץ זה לזה על חדשות, קטעי וידיאו או נושאי רשת מעניינים אחרים, והמשתמשים באתר יכולים לשלוח זה לזה דרכו הודעות מיידיות.

פייסבוק אף מתכננת בימים אלה את הגדלת נתחה בשוק החיפוש המקוון בעזרת מאפיין שנמצא בהליכי השקה, בשם פייסבוק Questions. יתרה מזאת, בחודשים האחרונים נפוצו שמועות כי פייסבוק מתכננת גם השקת שירות מיילים.

חברת EA מובילה במשחקים

בתוך קטגוריית הרשתות החברתיות עצמה, עולה מהמחקר כי 84.8% מזמן הגולשים הוקדש לפייסבוק לבדה, כשמשתמשי האתר נכנסו אליו למשך 6 שעות בממוצע בחודש יוני. אתר מייספייס הגיע אמנם למקום השני, אך בהפרש ניכר - רק 5.6% מזמן השימוש הכולל באינטרנט. טוויטר ובלוגר הגיעו לתיקו במקום השלישי, עם 1.1%.

בקטגוריית המשחקים המקוונים, אלקטרוניק ארטס (EA) היתה אחראית לכ-16.7% מזמן השימוש באינטרנט. בכך עקפה את בליזרד, שנהנתה מנתח של כ-11.5% מזמן הגלישה לאתרי משחקים מקוונים.

אתר Mafiawars.com, המארח את משחק המדיה החברתית המקוונת בעל השם הזהה הזמינה גם בפייסבוק, הגיע למקום השלישי, עם 5.2% מזמן השימוש הכולל. אתר זינגה, המייצרת את Mafia Wars וכן את משחק הפייסבוק הפופולרי FarmVille, נהנתה מ-4.6% מהזמן.

בסלולר דווקא המיילים שולטים

עם זאת, בתחום השימוש באינטרנט הסלולרי בטלפונים ניידים, שליחת וקבלת מיילים נותרה הפעילויות הפופולריות ביותר - השימוש במייל בסלולר עלה מ-37.4% ל-41.6%, לפי נתוני הדו"ח של חברת נילסן.

הרשתות החברתיות הגיעו רק למקום השלישי בתחום, למרות שהנתח שלהם עלה ב-27.5% לעומת יוני 2009. מרטין מסכם כי "לאור הבדלים של מיקום וזמן, ייקח עוד זמן עד שאופן השימוש באינטרנט הנייד יהיה זהה לשימוש באינטרנט על המחשב".

נילסן
 נילסן

נילסן
 נילסן