בנק מרכנתיל דיסקונט ימכור את נכסיו בתל אביב ובחולון

לפי הערכות בענף הנדל"ן, ניתן יהיה למכור את הנכסים תמורת סכום כולל של 46 מ' ש' לפחות ■ המהלך יאפשר לרכז את כל הפעילות בת"א במקום אחד

בנק מרכנתיל דיסקונט מעמיד את נכסיו בתל אביב ובחולון למכירה - כך נודע ל"גלובס". הבנק אינו נוקב במחירים לעת עתה, אבל לפי הערכות בענף הנדל"ן, ניתן יהיה למכור את הנכסים תמורת סכום כולל של לפחות 46 מיליון שקל.

בספטמבר האחרון, כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", רכש הבנק את 5 הקומות העליונות במגדל הקריה בתל אביב, שבבעלות אפריקה ישראל וקבוצת משקיעים מחו"ל, תמורת 107 מיליון שקל. 5 הקומות, ששטחן הכולל עומד על 5,000 מ"ר, יאוכלסו לקראת תחילת השנה הבאה. המהלך הזה של מרכנתיל יאפשר לבנק לרכז תחת קורת גג אחת את כל משרדיו בתל אביב.

בניינים למשרדים

הבנק מעמיד 4 נכסים למכירה - 3 בתל אביב ואחד בחולון. נכס אחד נמצא בשדרות רוטשילד 24 בת"א, ושטחו הבנוי 879 מ"ר. התוכניות המאושרות מייעדות את הנכס לבניין משרדים שישמש בנקים וסוכנויות ומאפשרות להקים בו בתי אוכל בהליך של שימוש חורג. לפי הערכות גורמים בענף הנדל"ן, כנכס המיועד למשרדים, ניתן למכור את הנכס תמורת כ-12 אלף שקל למ"ר, כלומר בסכום כולל של כ-10.5 מיליון שקל לפחות. אם הנכס היה מיועד למסחר, ניתן היה למכור אותו אף לפי 20 אלף שקל למ"ר.

נכס אחר, ברחוב אלנבי 103 בת"א, הוא שלוש קומות בשטח של 1,616 מ"ר במבנה משרדים. התוכניות המאושרות שחלות על בניין זה, המיועד לשימור, מאפשרות שימוש למשרדים ומסחר בקומת הקרקע, אולם במקרה זה קומת הקרקע איננה למכירה. לפי הערכות בענף, ניתן למכור את הנכס לפי שווי של 10,000 שקל למ"ר במצבו הנוכחי, כלומר בסכום כולל של כ-16.1 מיליון שקל.

ברחוב יבנה 32 בתל אביב מעמיד הבנק נכס למשרדים בשטח בנוי של כ-720 מ"ר. במבנה זה, המיועד אף הוא לשימור, ניתן לעשות שימוש למשרדים ולמסחר בקומת הקרקע. המבנה, בסגנון אקלקטי עם השפעות אירופיות, ערביות ובצלאליות, משתרע על פני שלוש קומות. הוא תוכנן ב-1931 בידי האדריכל דב טשודנובסקי, שתכנן אף את הבניין שבבעלות חברת הראל ביטוח ברחוב יבנה 23. בגלגוליו הקודמים היה הבניין משכנם של לשכת המסחר, בית כנסת וחברת ביטוח. לפי הערכות בענף, ניתן למכור בניין זה תמורת כ-14 אלף שקל למ"ר, כלומר, כ-10 מיליון שקל בסך הכול.

הנכס הרביעי הוא מבנה תעשייתי ברחוב הסדן בחולון, המשמש היום לצורכי אחסון ושטחו הבנוי עומד על 2,384 מ"ר. לפי הערכות, ניתן למכור נכס זה בסכום של כ-1,000 דולר למ"ר, כלומר 8.9 מיליון שקל לכלל הבניין.

בנק מרכנתיל מסר בתגובה לידיעה כי "מטה הבנק צפוי לעבור בתחילת 2011 למגדל הקריה. במסגרת המעבר למטה החדש, מתכוון הבנק להעמיד למכירה בתקופה הקרובה מספר מבנים שבבעלותו".