משרד המשפטים משיק: כל המידע על עמותות בישראל - באינטרנט

‎‎לראשונה יוכל כל אזרח לקבל באינטרנט את כל המידע על כל העמותות הרשומות בישראל, במסגרת פרויקט "גיידסטאר" שהושק היום ■ שר המשפטים יעקב נאמן: "חשיבותו של הפרויקט הינה שקיפות מרבית בכל הקשור לעמותות בישראל"

‎‎לראשונה, כל אזרח יוכל לקבל באינטרנט את כלל המידע על כל העמותות הרשומות בישראל, במסגרת פרויקט "גיידסטאר" שהשיק היום (ג') משרד המשפטים, בשיתוף יד הנדיב, הג'וינט וחברת אנפיטק טכנולוגיות.

אתר האינטרנט החדש הושק במעמד שר המשפטים, יעקב נאמן, ומנכ"ל משרד המשפטים, ד"ר גיא רוטקופף, והוא יכלול מידע על יותר מ-30 אלף עמותות הרשומות ברשם העמותות.

‏ישראל היא המדינה השלישית בעולם, אחרי ארה"ב ואנגליה, שהצליחה להקים מאגר מידע מסוג זה, שנבנה על בסיס שיתוף-פעולה בין הממשלה למגזר השלישי.

המידע באתר יהיה משני סוגים - מידע שדווח לפי חוק לרשם העמותות, כולל תקנוני העמותות, מטרות, דו"חות כספיים, מקבלי שכר בעמותה, חברי ועד העמותה ועוד; וכן מידע שהעבירה העמותה ישירות לאתר, כדי לקדם את מטרותיה מול תורמים, מתנדבים, ארגונים עמיתים ועוד.

‏"מדובר במהלך חדשני ומתקדם", אמר היום נאמן במסיבת עיתונאים. "חשיבותו של פרויקט זה הינה שקיפות מרבית בכל הקשור לעמותות בישראל".

לדברי רוטקופף, "מיזם 'גיידסטאר ישראל' מהווה ביטוי מובהק לחזון של משרד המשפטים - ייעול השירות לציבור".

‏רשם העמותות, ראש רשות התאגידים, אלון בכר, ציין כי הרשות פעלה בשנים האחרונות לקידום הקמת המאגר, כולל סריקת תיקי כל העמותות, פיתוח טפסי דיווח מקוונים, קידום מתן שירותים שונים באמצעות האינטרנט ועוד.