ניהול יעיל, ובחינם: איך להפוך עסקים קטנים לתאגידים וירטואליים

הסטארט-אפ הישראלי, Soho OS, בניהול רון דניאל רוצה לעשות מהפכה דרמטית בכל הנוגע לתחום מוצרי הניהול: מציע פלטפורמה חינמית המשמשת כלי ניהול מלא לעסקים זעירים

מדי יום קמים מאות עסקים קטנים וזעירים ברחבי העולם, המהווים בסיס איתן לרוב הכלכלות המערביות. אולם, אלה נאלצים להתחרות בתאגידים ובחברות גדולות המציעות את אותם השירותים, ושיש באפשרותן לרכוש את כל היישומים הטכנולוגיים הנלווים הדרושים להם לניהול יעיל של העסק.

הסטארט-אפ הישראלי, Soho OS שהוקם ב-2009 על-ידי רון דניאל (מנכ"ל החברה), סבור כי בידיו כלי הניהול המתאים לעסקים קטנים וזעירים. "החזון של החברה הוא לעשות מהפכה דרמטית בכל הנוגע לתחום מוצרי הניהול, ולאפשר למיליוני עסקים זעירים בעולם להפוך לתאגידים וירטואליים", מסביר דניאל.

דניאל הוא יזם ותיק, שבעברו הקים את ערוץ הקריוקי בכבלים. "העולם נעשה הרבה יותר תאגידי. לחברות גדולות יש יכולות ניהול טובות ונגישות גבוהה יותר לשירותים מתקדמים, מה שחסום בפני הרבה מאוד עסקים קטנים", הוא אומר.

כפתרון לבעיה זו, Soho OS מציעה פלטפורמה חינמית במודל SaaS (תוכנה כשירות), המשמשת כלי ניהול מלא לעסקים זעירים. הפלטפורמה מציעה סביבת ניהול מלאה, הכוללת בין היתר מערכת לניהול שירותי לקוחות (CRM), בצד כלים לניהול פיננסי, שיווקי, מכירתי ולניהול המלאי של החברה.

"מדובר בכל הכלים הדרושים לניהול יומיומי של עסק", מסביר דניאל. לדבריו, מלבד סביבת עבודה פשוטה וחינמית, הפתרון של החברה מאפשר לעסקים קטנים לשתף פעולה ביניהם. כך לדוגמה, בתי עסק יכולים לבצע רכש במשותף, לחלוק באינפורמציה רלוונטית ואף לפרסם ביחד. "זה מאפשר להם להתנהג כמו תאגיד בתחומים שונים", הוא מוסיף.

דניאל מציין כי "המערכת מציעה גם זירת עבודה חינמית, המציגה לפרילנסרים את הפרויקטים הזמינים בכל תחום, ומאפשרת להם להשיג עבודה ישירות מהפלטפורמה". שירות זה, יש לציין, מבוסס על שיתוף פעולה עם הסטארט-אפ הישראלי דוננזה.

* אם הכל חינם, איך עושים מזה כסף?

"נוסף על החבילה החינמית המוצעת לבתי העסק, אנחנו מציעים פיצ'רים בתשלום על בסיס היקף השימוש בפועל". לדוגמה, מוצעים בתשלום שירותי משלוח הודעות SMS, אפשרות לניהול וידיאו צ'אט, שירותי סליקה של כרטיסי אשראי ועוד. "אנחנו מתכננים להוסיף שירותים נוספים שיהיו מותאמים אישית לסוג העסק".

עד כה גייסה החברה סכום של 1.25 מיליון דולר מחממת הסטארט-אפיםThe Time של הפרסומאים אילן שילוח וניר טרלובסקי, בצד המשקיעים הפרטיים אמיר אלמוג ויואב לוי.

Soho OS מתחרה בחברות כגון Zoho, המציעה אף היא סט של יישומי רשת חינמיים, ו-Quicken, שמפתחת מערכת מקוונת לניהול פיננסי. עם זאת, דניאל מדגיש כי בעוד השירותים של המתחרות מוצעים חינם עד גבול מסוים (כגון נפח אחסון או מספר משתמשים), הפלטפורמה הבסיסית שלהם תישאר חינמית לנצח וללא מגבלות.

דניאל מציין כי החברה כוללת גם חזון חברתי. "המטרה היא לסייע ביצירת שוויוניות בשוק שנעשה יותר ויותר גלובלי, מעין שירות לניהול קהילתי". לדבריו, המטרה היא להשיק עוד שירותים ופיצ'רים בעתיד הקרוב. "אני מעריך שנהיה רווחיים בעוד כשנה וחצי", הוא מסכם.