חשיפה ראשונה: החשמלית הישראלית של "בטר פלייס"

לקראת החשיפה הרשמית בפאריס דלפו לרשת תמונות ראשונות של הרנו פלואנס ZE עם הסוללה המתחלפת בגרסת "בטר פלייס"

רנו חשפה עד כה רשמית רק פרטים מעטים אודות "המכונית החשמלית הישראלית" של בטר פלייס, הרנו פלואנס "ZE", שתושק רשמית בתערוכת פאריס והציגה תמונות בעיקר של אב-טיפוס ללא סוללה מתחלפת. אולם לקראת ההשקה המלאה של המכונית בתערוכת פריס החלו לדלוף לרשת תמונות רשמיות ראשונות.

הרנו פלואנס ZE עם הסוללה המתחלפת בגרסת בטר פלייס
 הרנו פלואנס ZE עם הסוללה המתחלפת בגרסת בטר פלייס

כך למשל מחשף תא המטען של המכונית החשמלית שממוקם מאחורי חיץ אטום בו מותקנת הסוללה ומנגנון ההחלפה המהיר. כפי שניתן לראות בתמונות התא "בנוי לגובה" כלומר הוא עמוק אבל קצר ומתאים לכ-2 מזוודות + תיק מקלות גולף (שאירופה מהווה אמת מידה לשימושיות תא המטען). התמונות חושפות גם את עמדת הפיקוד בצורתה הסופית. היא כוללת מערך מחוונים אנלוגי בתצורה "כאילו" מקובלת, שרובו מוקדש לדיווח על מצב הסוללה ולהתרעות שונות אודות טווח הנהיגה. גם מערכת האקלים הייחודית שפיתחה רנו עבור המכונית, שונה מהמקובל ומצוידת במצב "חיסכון" ייעודי, שמפעיל ומכבה את המזגן אוטומטית בהתאם למצב הסוללה וכולל טיימר שמסוגל להפעיל את המזגן לקירור התא מבעוד מועד, כאשר הרכב מחובר לעמדת הטענה למשל.

הרנו פלואנס ZE עם הסוללה המתחלפת בגרסת בטר פלייס
 הרנו פלואנס ZE עם הסוללה המתחלפת בגרסת בטר פלייס

התרשימים של רנו גם חושפים לראשונה את המבנה הסכמטי של תחנת החלפת הסוללות "האמיתית", שפותחה במשותף על ידי רנו ובטר פלייס ותתמוך במערכת ההחלפה של הרנו פלואנס ZE. יצוין כי סכמות תחנת ההחלפה שחשפה בטר פלייס עד כה, מותאמות לרכבי התצוגה שבנתה החברה בעצמה (על בסיס רכבי ניסן) ובהם מותקנת הסוללה בתחתית המרכב ולא מאחורי הנוסעים כמו בפלואנס ZE.

הרנו פלואנס ZE עם הסוללה המתחלפת בגרסת בטר פלייס
 הרנו פלואנס ZE עם הסוללה המתחלפת בגרסת בטר פלייס

הרנו פלואנס ZE עם הסוללה המתחלפת בגרסת בטר פלייס
 הרנו פלואנס ZE עם הסוללה המתחלפת בגרסת בטר פלייס