הממשלה תאשר ביום ראשון: שירות ממשלתי ב-20 שניות

כמו כן, יופעל מדד שירות ממשלתי לציבור, שימדוד וישווה את מהירות, זמינות, מספר הפניות הנדרשות, ושביעות הרצון של שירותי הממשלה המרכזיים

80% מהפניות לשירות ממשלתי טלפוני יענו תוך 20 שניות. כך קובעת הרפורמה לשיפור השירות הממשלתי לציבור שאת עקרונותיה צפויה הממשלה לאשר בישיבתה השבועית ביום א'.

על פי התוכנית של השר מיקי איתן, שפורסמה לראשונה ב"גלובס", יופעל מדד שירות ממשלתי לציבור, שימדוד וישווה את מהירות, זמינות, מספר הפניות הנדרשות, ושביעות הרצון של שירותי הממשלה המרכזיים. תוצאות המדד יפורסמו פעמיים בשנה במטרה לשפר את השירות המסופק לאזרחים על ידי משרדי הממשלה.

התוכנית, שבין היתר אמורה לחסוך זמן, משאבים וכוח אדם, צפויה בעתיד לאפשר לאזרחים להזמין תורים לשירות ממשלתי, כגון למשרד הפנים, באמצעות האינטרנט, בדומה לשירות הניתן כיום בקופות החולים או בבתי הקולנוע. כמו כן ניתן יהיה לעקוב אחר מצב הפנייה באמצעות האינטרנט.

התייעלות השירות לא תביא לפיטורי כוח אדם במשרדי הממשלה, אלא לצמצומו באופן טבעי ולהעלאת השכר לעובדים הקיימים. בעתיד, לא כל העובדים שיצאו לפנסיה יוחלפו על ידי עובדים אחרים, ואילו את מהמשכורות שיוותרו, יאפשרו את העלאת שכרם של העובדים הקיימים.

במסגרת התוכנית יתבקשו עובדי המדינה לעבור הכשרות לסביבת העבודה הטכנולוגית החדשנית, דבר שיוביל בסופו של דבר גם לשיפור מעמדם ותנאי העסקתם, כאשר שיפור השירות ושיתוף העובדים בהישגי התוכנית ייעשה תוך שיתוף פעולה בין הממשלה וארגוני העובדים. קיימת הסכמה עקרונית של יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקובי ושל הממונה על השכר להיכנס למו"מ בנושא מייד עם אישור הרפורמה.

על מנת להוציא אל הפועל את עקרונות הרפורמה, תוקם ועדה בין משרדית ליישום הרפורמה שתגיש את מסקנותיה עד תחילת אוקטובר 2010. התוכנית תתוקצב ב- 16 מיליון שקל בשנת 2011 וב- 34 מיליון שקל בשנת 2012.