די מדיקל צונחת ב-23%; בכירי החברה: "ההנפקה - הישג"

יו"ר החברה, מני מור: ‏"לא אהבנו את המחיר ולכן חתכנו את כמות המניות בצורה רצינית. לקחנו את המינימום שהספיק לנו, והרבה שחקנים שחשבו להשתתף לא יקבלו בסוף מניות"

מספר שעות לאחר שנקבע המחיר הסופי בהנפקת די מדיקל בנאסד"ק, בכירי החברה מעדיפים להסתכל היום על חצי הכוס המלאה. בהתחלה כיוונו בחברה למחיר של 10-12 דולר למניה ובסופו של דבר השיגו 7 דולר, ולמרות ששקלו בשלב מסוים לוותר על התוכניות הוחלט להמשיך ולהפוך לחברה ציבורית בנאסד"ק.

‏די מדיקל מפתחת מכשור רפואי לתחום הסוכרת באמצעות מספר חברות בנות. סכום הגיוס נקבע על 10.5 מיליון דולר, ועוד 1.5 מיליון דולר עשויים להתקבל אם החתמים בהנפקה, ‏Rodman & Renshaw‏ ו-‏Think Equity‏, יממשו את האופציה שלהם. כ-5 מיליון דולר מתוך הסכום מגיעים ממשקיעים ישראליים. החברה תיסחר תחת הסימול ‏DMED‏.

‏"לא אהבנו את המחיר ולכן חתכנו את כמות המניות בצורה רצינית", אומר היום ל"גלובס" יו"ר החברה, מני מור. "לקחנו את המינימום שהספיק לנו, והרבה שחקנים שחשבו להשתתף לא יקבלו בסוף מניות". לדבריו, די מדיקל הבינה שהפרמיה שקיוותה לא היא לא ריאלית ולכן "היינו חייבים להיכנע לדרישות השוק".

כמות המניות שיונפקו ירדה מהתכנון המקורי של 2.7 מיליון והתכנון הקודם מתחילת השבוע להנפיק 1.9 מיליון, ל-1.5 מיליון מניות בלבד‏, בין היתר כדי למזער את הדילול. "צריך לזכור שבניגוד לנהוג בהנפקות ביומד בתל-אביב, לא הצענו למשקיעים אופציות שמורידות את המחיר האפקטיבי של המניה", אומר מור.

‏מנכ"ל החברה, אפרי ארגמן, מציין ש-8 מתוך כ-21 הנפקות מתוכננות בארה"ב בוטלו בשבועות האחרונים. חברה שכן הונפקה השבוע, חברת התרופות טריוס (TSRX‏), נאלצה לחתוך את מחיר ההנפקה מ-12-14 דולר למניה ל-5 דולר. "הבנו שאלה תנאי השוק", אומר ארגמן. "המגבלה שלנו כחברה דואלית היא שהמחיר חשוף לציבור המשקיעים. אני לא מכיר הרבה חברות שיוצאות להנפקה בפרמיה, במיוחד לא בתנאי השוק הנוכחיים".

‏- ההערכות היו שהחתמים האמריקניים לא אהבו את העובדה שהחלטתם להפיץ חלק ממניות ההנפקה בישראל.‏

‏ מור: "האמריקניים לא קיבלו את כל מה שהם רצו".‏

‏ - בדיעבד, איך תגדירו את חוויית ההנפקה בנאסד"ק?

‏ מור: "צריך לקחת את הדברים בפרופורציות. המחיר בהנפקה הוא לא הדבר הכי טוב שקרה לנו, אבל גם לא הדבר הכי רע. מה שחשוב זה עתיד החברה. במקום שיהיה לנו כסף לשלוש שנים קדימה, יש כסף לשנתיים אבל אנחנו לא מאטים את הקצב".