יש מחליף ללואיס פרננדז

כמו שהדברים מתנהלים כאן, בהחלט ייתכן שהדודים הכשירו לגיא לוזון את הקרקע לדבר האמיתי

ברוכים הבאים לפארק השעשועים של הכדורגל הישראלי. כאן לא תמצאו בובות ענק של מיקי מאוס, דונלד דק או גופי, אבל חיוכו של היו"ר, אבי לוזון, יופיע וייעלם מעת לעת, כמו החתול מ"אליסה בארץ הפלאות".

עד כמה פסול הוא המינוי של גיא לוזון למשרת מאמן הנבחרת הצעירה? נסו להשליך אותו על כל תחום אחר בחיינו: יו"ר מועצת מנהלים של בנק שממנה את אחיינו למנכ"ל הבנק - אפילו אם האחיין הוא האיש המוכשר ביותר בצמרתו; שר בטחון שממנה את אחיינו לרמטכ"ל - אפילו אם מדובר באלוף הכי מעוטר בצה"ל ו... אני מקווה שהדוגמא ברורה. לכאורה אין כאן כל עבירה - הכל נעשה בהתאם להנחיות ולנהלים. אבל הפרשה העגומה, מוכיחה שוב שהייעוץ המשפטי בהתאחדות לכדורגל נועד לשמש כחותמת גומי, לא יותר.

מי שחושב שמדובר כאן רק על מינוי מאמן לנבחרת הצעירה, הוא כנראה נאיבי, שכן המטרה האמיתית רחוקה הרבה יותר.

גיא לוזון הוא אולי מאמן מוכשר, אבל הקריירה שלו ידעה כמה עליות ומורדות - ולא כללה זכייה בתואר משמעותי. זה מספיק כדי לאמן את הנבחרת הצעירה, אבל בוודאי לא מספיק כדי להתמנות לנבחרת הבוגרת שדורשת פיגורות גדולות בהרבה.

מה עושים? מקימים נתיב "עוקף מועדונים" שנועד לסמן את דרכו של גיא לוזון למשרת מאמן הנבחרת הלאומית. זה התחיל, אם מישהו בכלל זוכר, כבר לפני כמה שנים (כשהמינוי נראה תמוה עוד יותר מבחינה מקצועית) כשניסו "לכפות" כביכול את המינוי על אבי לוזון. מי ניסה אז לקדם את ג' לוזון "בניגוד לדעתו" של א' לוזון? ש' חלובה - בן בריתו הנאמן של א'... אז עדיין היה מדובר בבלון ניסוי שנועד להכשיר את הקרקע למהלך האמיתי.

הקרקע הוכשרה.