טורקיה מאשרת רשמית: התיירות מישראל נחתכה ב-90% ביוני

עכשיו זה כבר רשמי - משרד התיירות הטורקי מדווח כי ביוני 2010 ביקרו רק 2,605 ישראלים בטורקיה, לעומת 27,289 תיירים ביוני 2009 ■ במחצית הראשונה כולה ירדה כמות התיירים הישראלים למדינה ב-22%

אחרי השמועות, דיווחי סוכני הנסיעות והצהרות החרם של ועדי העובדים - הגיע תורם של הנתונים הרשמיים: משרד התיירות הטורקי פירסם הערב (ה') את נתוני כניסות התיירים הזרים למדינה במחצית הראשונה של 2010, מהם עולה כי חלה ירידה חדה של 90% בכניסת תיירים ישראלים למדינה.

בחודש יוני 2010, מיד לאחר אירועי המשט לעזה, הגיעו למדינה 2,605 תיירים מישראל בלבד. יש לציין כי במהלך החודש היתה בתוקפה אזהרת המסע של המטה ללוחמה בטרור, אשר קראה לישראלים שלא להגיע לטורקיה, מחשש לביטחונם על רקע ההפגנות נגד ישראל בערים המרכזיות במדינה.

בחודש יוני של השנה שעברה, לשם השוואה, הגיעו לטורקיה לא פחות מ-27,289 תיירים מישראל.

בחישוב המחצית הראשונה של 2010 כולה נרשמה ירידה משמעותית של 22% בכניסת תיירים ישראלים למדינה, כאשר בין ינואר ויוני 2010 הגיעו לטורקיה 75,071 ישראלים - לעומת 91,450 בתקופה המקבילה אשתקד.

יש לציין כי לאחרונה הסיר המטה ללוחמה בטרור את אזהרת המסע לטורקיה, לאור הירידה בעוינות כנגד ישראל במדינה והיעדרן של הפגנות המונים כנגד המדינה. השבוע יצאה טיסת השכר הראשונה לאנטליה מאז משבר המשט - כשהרוב המכריע של הנוסעים על סיפונה הוא מקרב ערביי ישראל.

ראש עיריית אנטליה אמר מוקדם יותר השבוע ל"גלובס" כי ישמח לראות את התיירים הישראלים שבים לטורקיה בהקדם, וביקר בראיון מיוחד את מדיניותו של ראש המשלה ארדואן מול ישראל.

סוחרים בשוק באנטליה אמרו גם הם בשיחה עם כתבת "גלובס" כי "ארדואן אידיוט שפוגע לנו בכיס כל פעם שהוא מתעטש", והביעו תקווה כי הלקוחות הישראלים ישובו לפקוד את רחובות העיר במהרה.