לוקח אחריות? האחראי על החומרה ב-iPhone עוזב את אפל

דובר אפל אישר את הדיווח ומסר כי בוב מנספילד, סגן נשיא בכיר לענייני הנדסת חומרה של מקינטוש, ימלא את התפקיד במקומו ■ אפל סירבה לתת סיבה לעזיבתו של פייפמסטר ולענות על השאלה האם פוטר מהחברה או התפטר

מרק פייפרמסטר, מנהל בכיר באפל האחראי על הנדסת החומרה במכשיר ה-iPhone (אייפון), עזב את החברה, כמה שבועות לאחר פיצוץ פרשת "אנטנה-גייט" שמתייחסת הבעיות באנטנת הדגם החדש של אייפון 4. הדיווח על עזיבת פייפרמסטר פורסם לראשונה על ידי עיתון הניו יורק טיימס.

דובר אפל, סטיב דאולינג, אישר את הדיווח ומסר כי בוב מנספילד, סגן נשיא בכיר לענייני הנדסת חומרה של מקינטוש, ימלא את התפקיד במקומו. דאולינג סירב לתת סיבה לעזיבתו של פייפמסטר ולענות על השאלה האם פוטר מהחברה או התפטר.

פייפמסטר היה בעבר מנהל בכיר בענקית התוכנה IBM אשר התנגדה להצטרפותו לשורות אפל ב-2008. IBM הגישה תביעה נגדו בטענה שחתם איתה על הסכם אי תחרות. בסופו של דבר, שני הצדדים הגיעו להסדר לאחר שפייפרמסטר הבטיח כי לא יחשוף סודות מסחר.

פרשת "אנטנה-גייט", שהחלה במקביל להשקת אייפון 4 ב-24 ביוני, נסובה סביב העובדה שכאשר מחזיקים בפינה השמאלית תחתונה של המכשיר (אחיזה שכונתה "אחיזת המוות"), המכשיר מאבד קליטה כמעט לחלוטין. לאחר כשבועיים, אפל הודתה כי ישנה בעיה באייפון 4 שגורמת להצגת נפילה מופרזת ברמת הקליטה כתוצאה משגיאה בנוסחה לקביעת תצוגת עוצמת הקליטה.