אר"י קיבלה אישור להפעלת חוות רוח בהיקף ייצור של 14 מגוואט

היקף ההכנסה החזוי לשנה עומד על כ-25 מיליון שקל לתקופה של 20 שנה, התקופה המקובלת להפעלת חוות טורבינות רוח

חברת אנרגיית רוח ירוקה (אר"י), שבשליטת ד"ר צהל הראל ומפעילה מזה 18 שנים את חוות הטורבינות לייצור חשמל ברמת הגולן, הודיעה היום כי קיבלה את אישור משרד הפנים, רשות החשמל וחברת החשמל לתוכניות הקמת חוות רוח בהיקף ייצור של 14 מגוואט.

החברה פועלת בימים אלו לתכנון עבודות הביסוס להקמת החווה. החווה החדשה תבוסס על 7 טורבינות רוח בגובה של 80 מטר וקוטר להבים של 95 מטר - אלו יהיו בעלי הספק ייצור בהיקף של 2 מגוואט כל אחד, כך לרשות משק החשמל יעמוד היקף חזוי של 14 מגוואט נוספים. הטורבינות החדשות יחליפו את הטורבינות שפעלו במשך ה-18 שנים האחרונות, בהיקף של 4.8 מגוואט.

על פי ההערכות, הקמת החווה תיקח כחודשיים וההקמה בפועל, לאחר גמר הקמת התשתיות, נקבעה לרבעון השני של 2011. על פי נתוני החברה, היקף ההכנסה החזוי לשנה עומד על כ-25 מיליון שקל לתקופה של 20 שנה, התקופה המקובלת להפעלת חוות טורבינות רוח.

ד"ר הראל מברך על האישור - "זה אולי יותר מסימלי שבימים של ביקושים גוברים ליצרני חשמל נוספים, החווה הראשונה סיימה את כל ההליכים הסטטוטוריים". אר"י מנהלת מו"מ על הקמת החווה עם חברת DE wind, הנמצאת בבעלות הקונצרן הדרום-קוריאני דייהו. היקף ההשקעה החזוי הוא כ-25 מיליון דולר ובמסגרת המו"מ, נבחנת הצעת היצרן לממן את כלל ההשקעה. הראל הוסיף, "האטרקטיביות של רמת הגולן בעיני היצרנים בעולם מבוססת על העובדה כי הם זיהו לפי נתוני הרוח שהפרויקטים המוקמים ברמה הגולן עומדים בקו אחד עם חוות הרוח היעלות באירופה".

נציין כי חברת מולטימטריקס פועלת בימים אלו לסיים את רכישת מחצית מכלל הפעילות של אר"י, כולל חוות הרוח הפועלת כיום ואלו הנמצאות בהליכי אישור שונים. הראל מציין כי הצדדים יפעלו למימוש פעילות דומה גם בחו"ל. מולטימטריקס דיווחה בשבוע שעבר על הערכת שווי למיזם, שהעריכה את כלל שלושת הפרויקטים בשיעור של כ-120 מליון דולר. וושהיא צפויה לסיים את הבדיקות ואת מהלך הרכישה עד סוף שנת 2010.