איכות השלטון: למנוע את מינוי גיא לוזון למאמן הנבחרת הצעירה בכדורגל

עתרה לבית המשפט בדרישה להפסיק את כהונת המאמן החדש של הנבחרת הצעירה של ישראל: "היה המועמד היחיד והוודאי לתפקיד המאמן, עקב קרבתו המשפחתית ליו"ר ההתאחדות לכדורגל אבי לוזון"

התנועה לאיכות השלטון הגישה היום (א') עתירה לבית המשפט המחוזי בירושלים בדרישה למנוע את מינויו של גיא לוזון למאמן הנבחרת הצעירה של ישראל בכדורגל. זאת בשל ניגוד העניינים שנוצר מכך שדודו, אבי לוזון, מכהן כיו"ר ההתאחדות לכדורגל.

בעתירה, שהוגשה באמצעות עוה"ד אליעד שרגא, צרויה מידד-לוזון, נדאל חיאק ואורי אפלבום, מבקשת התנועה מבית המשפט להוציא צו ביניים שיורה על הפסקת או הקפאת כהונתו של גיא לוזון עד למתן פסק דין סופי בעתירה, בשל העובדה כי מינויו והליך מינויו פסולים ופגומים, עומדים בניגוד לכללי המשפט הציבורי וכללי המינהל התקין, מהווים הפרה של חוק העמותות, פוגעים בטובתה של ההתאחדות ובאמון הציבור ועומדים בניגוד לכללים החלים על עמותה המתוקצבת מכספי ציבור.

"קרבתו המשפחתית של מר גיא לוזון ליו"ר ההתאחדות העלתה חשש כי היתה לכך השפעה מכרעת על היותו למעשה המועמד היחיד והוודאי לתפקיד המאמן", נכתב בעתירה.

בנוסף, נטען כי המינוי מציב את דודו, יו"ר ההתאחדות אבי לוזון, במצב של ניגוד עניינים, שימנע ממנו לבצע עבודת ביקורת ופיקוח אפקטיביים על המאמן הטרי.

בקשת התנועה מוגדרת כ"דחופה", זאת מאחר שכבר ב-3 בספטמבר תתמודד הנבחרת מול שבדיה במסגרת מוקדמות אליפות אירופה.