מפעלים שיעסיקו ישראלים במקום פלסטינים יפוצו באלפי שקלים

במשרד התמ"ת בוחנים את האפשרות להחליף את העובדים הפלסטינים ביו"ש בעובדים ישראלים ולסבסד את הפרשי העלות ■ גורמים בהתאחדות התעשיינים מאשרים קיום המגעים; תובעים תוספת של עד 2,000 שקל לעובד

משרד התמ"ת בוחן את האפשרות לסבסד העסקת עובדים ישראלים במפעלים בשטחי יהודה ושומרון- זאת לאור יוזמת הרשות הפלסטינית לאסור על פועלים מהרשות לעבוד במפעלים באזורים אלה.

בימים אלה נערכים דיונים בין התאחדות התעשיינים לבין אנשי המשרד במטרה לגבש פעולה להתמודדות עם היוזמה ובמרכזה סבסוד העבודה במפעלים בהתנחלויות. גורמים בהתאחדות התעשיינים אישרו ל"גלובס" כי אכן מתקיים שיח בנושא וכי סכום הסבסוד יגיע עד ל-2,000 שקלים לעובד לחודש. עם זאת, טרם התקבל כל סיכום סופי בנושא בין הצדדים.

כזכור, הודיעה הרשות הפלסטינית על חרם עבודה במפעלים בהתנחלויות ביהודה ושומרון וקראה לפועלים פלסטינים שלא לעבוד באזורים אלה. שר התמ"ת, בנימין בן אליעזר, סייר היום במועצה האזורית גוש עציון ואמר לתעשיינים במקום: "הפעילות של סלאם פיאד פוגעת בצורה חמורה בפלסטינים עצמם, תגביר את האבטלה בשטחים ותהווה כר נוח לפעילות של גורמים קיצוניים".

לדבריו, "הם ממוטטים את המפעלים באזור שהיו בנויים על ערכים של דו קיום ושיתוף פעולה. אני עדיין קורא להם שלא להפסיק את הדו-קיום, ולבטל את ההחלטה לאסור על עבודה פלסטינית במפעלים ביהודה ושומרון".

באשר לתכנית הסבסוד הצפוייה אמר בן אליעזר: "אנחנו בישראל נסתדר אם נצטרך, ובימים אלו אנחנו מסכמים על פרטיה האחרונים של תכנית שתאפשר לסייע בהחלפת הפועלים הפלסטינים בשטחים בעובדים ישראלים, באמצעות תמיכה במענקים ובהכשרה מקצועית. אנחנו ממפים כרגע את כלל המפעלים בשטחי יהודה ושומרון, בדרך לאפשרות שנצטרך להחליף את העובדים הפלסטינים בישראלים".