פסגות חותכת מחיר היעד לטבע - אך עדיין ממליצה על רכישה

מורידה את מחיר היעד מ-72 דולר ל-62 דולר - מחיר המגלם תשואה צפויה של 25% ■ "אין כל וודאות כי טבע תוכל להמשיך ולהציג צמיחה גם בחצי השני של העשור"

האנליסטים בישראל וברחבי העולם ממשיכים לעקוב בדריכות אחר מניית טבע שספגה בשבועות האחרונים מכה קשה על רקע האיום על תרופת הדגל שלה - הקופקסון.

מחלקת המחקר של בית ההשקעות "פסגות" מפרסמת היום (ב') סקירה מיוחדת בנושא ובמרכזה סקירה מחודשת של המניה - בעקבותיה הוחלט שם להוריד את מחיר היעד שלה אך להותיר את המלצת הקנייה.

"למרות שלהערכתנו תגובת מניית טבע להתפתחויות האחרונות מוגזמת, הגענו למסקנה כי דרושה הסתכלות מחודשת על החברה", כותבת האנליסטית לימור גרובר. לדבריה, לזכותה של טבע עומדת היום הפריסה הגלובלית שלה, האיזון הטוב בפעילות וכן יכולתה המוכחת לבצע בהצלחה מיזוגים ורכישות. מנגד, "טבע ניצבת כיום בפני סיכון לאיבוד הבלעדיות על תקופת הדגל שלה, כאשר אין ביטחון שצנרת מוצרי המקור בפיתוח, גם אם היא מכובדת מאוד, תצליח לפצות על כך".

לאור זאת קובעים היום בפסגות כי "אין כל וודאות כי... טבע תוכל להמשיך ולהציג צמיחה גם בחצי השני של העשור".

בפסגות החליטו לאחר הסקירה להפחית את התחזית לשיעור הצמיחה לטווח ארוך של החברה מ-2.5% ל-2% וכן לקבוע למניה מחיר יעד של 62 דולר לעומת 72 דולרים על כה. כיום נסחרת טבע בניו יורק תמורת פחות מ-50 דולר, כך שמחיר היעד של פסגות מגלם דיסקאונט של 25% במחיר המניה.