מנכ"לי תמיר פישמן נדל"ן מתנגדים למיזוג עם אלעד ישראל

מיכאל לנגר (בן דודו של אלדד תמיר) ואמיר ליבוב, שהסכם ההעסקה שלהם יופסק במסגרת המיזוג הצפוי, טוענים נגד החלטת הדירקטוריון בנוגע למו"מ

שבועיים לאחר שתמיר פישמן נדל"ן דיווחה על עסקה למיזוגה של חברת אלעד ישראל (לשעבר דנקנר השקעות) מקבוצת דלק נדל"ן לתוכה, מנסים שניים ממנהלי החברה, מיכאל לנגר ואמיר ליבוב, לטרפד את העסקה. השניים משמשים כמנכ"לים משותפים בתמיר פישמן נדל"ן, וכן הם שותפים בחברת הניהול שנהנית מדמי ניהול של 830 אלף אירו לשנה מקופת החברה (2% מההון). חגיגת השכר הזו עלולה להיפסק אם הסכם המיזוג ייצא לפועל, כיוון שכחלק ממנו יופסק הסכם הניהול הנוכחי בתמיר פישמן נדל"ן.

מהודעת החברה עולה, כי לנגר (בן דודו של אלדד תמיר, מבעלי בית ההשקעות תמיר פישמן) וליבוב העלו, באמצעות בא כוחם, טענות בדבר המו"מ עם דלק נדל"ן ולגבי כשרות החלטת הדירקטוריון על כניסה למו"מ למיזוג, וכן לגבי כשרות הזימון לאסיפה הכללית של בעלי המניות היום, שעל סדר יומה תיקון תקנון ההתאגדות של תמיר פישמן נדל"ן בכל נוגע למדיניות ההשקעה של החברה. מתמיר פישמן נדל"ן נמסר שאין כל ממש בטענות האמורות.

למרות התנגדותם של לנגר וליבוב, אסיפת בעלי המניות החליטה היום לאשר שינוי בתקנון החברה, שיסלול את הדרך לביצוע עסקת המיזוג. במסגרת העסקה תכניס דלק נדל"ן את פעילותה של אלעד ישראל לתמיר פישמן נדל"ן, ותקבל כנגדה הקצאה של 75%-80% ממניות החברה הקולטת (מה שיהפוך אותה לבעלת השליטה).

שיעור המניות הסופי שתקבל דלק נדל"ן ייקבע על בסיס הערכות שווי כלכליות שייערכו לשתי החברות. מהלך הרישום של אלעד ישראל למסחר נעשה כחלק מהאסטרטגיה של דלק נדל"ן, שבשליטת יצחק תשובה, להתמקד בחברה זו בשוק המקומי ובחברת DGRE בחו"ל.

שקעה בבוץ של מזרח אירופה

אלעד ישראל, בניהולו של רונן יפו, פועלת בששה פרויקטים בישראל: בפתח תקווה, נס ציונה, אזור, גבעתיים ושני פרויקטים בנתניה. בנוסף, היא מחזיקה בקרקעות עליהן מתוכננת הקמת יותר מ-1,000 יחידות דיור: בשוק בצלאל ובשכונת בבלי בתל אביב, ובשכונת "בית וגן" בירושלים. השליטה בדנקנר השקעות נרכשה על ידי תשובה מידי משפחת דנקנר במהלך 2004 תמורת כ-60 מיליון דולר, וחודשים ספורים לאחר מכן פרסם תשובה הצעת רכש למניות החברה ומחק אותה מהמסחר.

תמיר פישמן נדל"ן הוקמה כקרן השקעות בנדל"ן במזרח אירופה, על ידי בית ההשקעות תמיר פישמן שבשליטת אלדד תמיר ודני פישמן באוגוסט 2007. החברה גייסה 240 מיליון שקל במחיר של 10 שקלים למניה, ונרשמה למסחר בסוף 2009 לפי מחיר של 6.47 שקל למניה. הבוקר עמד מחיר מנייתה על 2.8 שקל, ירידה של 72% ממחירה במועד גיוס ההון. החברה מחזיקה בקרקע בהונגריה ובקרקע נוספת ברומניה, בהן זכויות בנייה של כ-720 אלף מ"ר.

הקרן נקלעה למשבר בעקבות הקיפאון במזרח אירופה, בעקבותיו הבנקים המלווים דורשים הגדלת ביטחונות והסכמים שנחתמו בעבר להכנסת שותפים בוטלו. את הרבעון הראשון של 2010 סיימה החברה בהפסד של 266 אלף אירו, בהמשך להפסד של 6.8 מיליון אירו ב-2009.

כל שירותי כוח האדם הנדרשים לניהול עסקיה של תמיר פישמן נדל"ן מוענקים לה על ידי חברת "תמיר פישמן ניהול נדל"ן", חברה בבעלותם של תמיר פישמן (40.8%), מיכאל לנגר ואמיר ליבוב (39.2%), ולאומי פרטנרס (20%).