טאואר מדווחת על זינוק של 107% בהכנסות ל-125.7 מ' ד'; מעלה תחזיות

הרווח הנקי ברבעון השני (במונחי non-GAAP) הסתכם ב-36 מ' דולר או 15 סנט למניה; במונחי GAAP, רשמה החברה הפסד של 9 מיליון ד' או 4 סנט למניה ■ צופה מכירות של 132-137 מיליון ד' ברבעון השלישי

יצרנית השבבים הישראלית טאואר מסכמת הבוקר (ג') את הרבעון שני של שנת 2010. הכנסותיה של טאואר זינקו ברבעון החולף ב-107% והסתכמו ב-125.7 מיליון דולר לעומת מכירות של 60.6 מיליון דולר ברבעון השני של 2009. ברבעון הראשון של 2010 הסתכמו מכירות החברה ב-113.8 מיליון דולר. טאואר מנוהלת על ידי ראסל אלוונגר.

הרווח הגולמי של החברה, במונחי non-GAAP, זינק ב-263% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד והסתכם ב-57 מיליון דולר. בחישוב על פי כללי חשבונאות מקובלים (GAAP), רשמה החברה רווח גולמי של 22 מיליון דולר. שיעור הרווח הגולמי השתפר גם הוא ועמד על 45% בהשוואה ל-26% ברבעון השני אשתקד ו-43% ברבעון הראשון של השנה.

הרווח התפעולי של טאואר ברבעון השני הסתכם ב-42 מיליון דולר (במונחי non-GAAP), עלייה של 18% לעומת הרווח התפעולי שנרשם ברבעון הראשון. לשם השוואה, ברבעון השני שלח 2009 רשמה החברה רווח תפעולי של 4 מיליון דולר. במונחי GAAP, רשמה החברה רווח תפעולי של 4 מיליון דולר לעומת הפסד תפעולי של 24 מיליון דולר ברבעון השני אשתקד.

החברה דיווחה על שיא EBITDA של 42 מיליון דולר, בהשוואה ל-35 מיליון דולר ברבעון הראשון של שנת 2010.

הפסד של 9 מיליון דולר או 4 סנט למניה על בסיס GAAP

הרווח הנקי ברבעון השני (במונחי non-GAAP) הסתכם ב-36 מיליון דולר או 15 סנט למניה, נמוך בסנט מציפיות האנליסטים לרווח למניה של 16 סנט. ברבעון המקביל רשמה החברה רווח על בסיס non-GAAP של 5 מיליון דולר או 3 סנט למניה.

במונחי GAAP, רשמה החברה הפסד של 9 מיליון דולר או 4 סנט למניה. נזכיר כי אלוונגר הבטיח פעמים רבות כי החברה תגיע לאיזון על בסיס GAAP במחצית 2010 ותעבור לרווחיות במחצית השנייה של השנה. ברבעון המקביל אשתקד הפסידה החברה, במונחי GAAP, 31 מיליון דולר או 19 סנט למניה.

במסגרת הדו"חות הנוכחיים, סיפקה טאואר תחזית מכירות לרבעון השלישי של השנה, העומדת על הטווח שבין 132 ל-137 מיליון דולר. אמצע טווח התחזית מהווה עלייה של 7% בהשוואה לרבעון הקודם ו-69% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

אלוונגר: "הרבעון הנוכחי היה ללא ספק הטוב ביותר בהיסטוריה של החברה"

אלוונגר אמר בשיחה ל"גלובס" כי קצב הייצור במפעל ה-fab1 במגדל העמק עומד על 20 אלף פרוסות בחודש עם ניצולת של 100%. מפעל ה-fab2 מייצר 30 אלף פרוסות בחודש בניצולת של 80% והמפעל של ג'אז בארה"ב מייצר 17 אלף פרוסות בחודש בניצולת של 100%.

לשאלת "גלובס" האם קיימת רכישה פוטנציאלית בקנה ענה אלוונגר כי "אנחנו תמיד ממשיכים לחפש הזדמנויות אבל אין כרגע משהו ספציפי. מה שכן, אנחנו מגדילים כל הזמן את הייצור האורגני שלנו בתוך המפעלים, וזו עובדה חשובה לא פחות".

אלוונגר וסמנכ"ל הכספים של החברה, אורן שירזי, הסבירו מדוע החברה לא הציגה ברבעון הנוכחי רווח על בסיס GAAP. לדברי שירזי "כללי החשבונאות המקובלים דורשים מאיתנו להציג את האג"ח השקליות של החברה במאזן לפי שווי שוק. כאשר מניית החברה עולה, והיא עלתה בכ-20% ברבעון החולף, זה כמובן טוב מאוד לנו ולבעלי המניות והאג"חים שלנו אבל העלייה מגדילה את ההתחייבויות בגין השקליות. אם לדוגמה מניית טאואר הייתה יורדת ב-10% ברבעון, דבר שאנחנו כמובן לא מעוניינים בו, אז היינו מציגים כבר ברבעון השני רווח על בסיס GAAP".

אלוונגר עצמו הוסיף כי "שנת 2010 החלה חזק מאוד עבור החברה והמומנטום שלנו ממשיך לגדול. הרבעון הנוכחי היה ללא ספק הטוב ביותר בהיסטוריה של החברה וגבוה אף יותר מהמכירות הגבוהות ביותר שנרשמו על-ידי טאואר וג'אז בנפרד וביחד. האופטימיות שלנו לעתיד מבוססת על האצת המומנטום שלנו ב-design-wins, יחד עם קבוצה גדולה של לקוחות גלובאליים ומגוונים, בעלי נתחי שוק מובילים ופלטפורמות טכנולוגיות מתקדמות. בנוסף, ביצענו מאמצים משמעותיים על-מנת להגדיל את כושר הייצור שלנו כך שנוכל לענות על צרכי הלקוחות הגדלים ואנו מאמינים כי מאמצים אלו יישאו פרי עוד במהלך השנה הקרובה."

ראסל ציין כי "במקביל, אנו מנצלים את מצבנו העסקי האיתן לשם שיפור מאזן החברה וארגון מחדש של החזר החובות ותנאי האשראי שלנו. ההסכמים עליהם הודענו במהלך הרבעון האחרון, עם בעלי האג"ח והבנקים המלווים, מהווים הוכחה לביטחון ולאמון של הקהילה הפיננסית בחברה ובאסטרטגיה ארוכת הטווח שלנו".

אמיר אלשטיין, יו"ר הדירקטוריון ציין כי "אני שמח מאד לראות את המשך הביצועים המעולים של החברה. הדיווח הזה על רמות השיא של המכירות וה-EBITDA ברבעון הנוכחי הינו באותה דרגת חשיבות כמו תחזית הצמיחה המתמשכת של החברה לרבעונים הבאים. אני מוצא לנכון לציין באופן מיוחד את המשך הגידול במספר הפרויקטים והמוצרים החדשים בהן זכינו מלקוחותינו, גידול המבטיח את המשך השגת תוצאות טובות שאין כמותן גם בטווח הארוך".