לחם ארז הגישה בקשה להקפאת הליכים: חייבת 12 מיליון שקל

(עדכון) - ‎‎הרשת, שבבעלות גיורא נפתלי, מבקשת להפעיל את החברה כעסק חי במטרה לנסות למכור אותה‏ ■ הנושה העיקרי, בנק הפועלים, נתן את הסכמתו להגשת הבקשה ■ עובדי הרשת לא קיבלו את השכר לחודש יולי

רשת לחם ארז פנתה היום (ג') לבית המשפט המחוזי בפתח-תקווה בבקשה להקפאת הליכים נגד החברה, במקביל לבקשה להפעיל בשלב זה את החברה כעסק חי, וזאת במטרה לנסות למכור את הרשת, הנמצאת בבעלות גיורא נפתלי (90%) ופרופ' חיים בן-שחר (10%).

הבקשה הוגשה לאחר שהרשת צברה חובות של 12 מיליון שקל ולאחר שהנושה העיקרי, בנק הפועלים, נתן את הסכמתו להגשת הבקשה. היקף חובות הרשת לבנק הפועלים עומד על יותר מ-5 מיליון שקל. לרשת חובות לספקים בהיקף של כ-6 מיליון שקל וכן חוב לבנק לאומי.

ברשת צופים כי המחאות שניתנו מחשבונות הרשת יחזרו כבר בימים הקרובים ללא כיסוי, וזאת משום שהרשת מיצתה את מסגרת האשראי שלה בבנקים.

‏מבדיקת "גלובס" עולה כי עובדי הרשת לא קיבלו את השכר לחודש יולי, וכי בקרב העובדים שוררת אי-ודאות ביחס להמשך עבודתם. "יש בעיות ברשת, ולא רק העובדים לא קיבלו שכר", אומרת היום אחת העובדות ל"גלובס". לדבריה, הרשת לא פרעה גם תשלומים לספקים, ויש חשש שאלה יעצרו את אספקת הסחורה.

‏הרשת, מצדה, מציינת בבקשה לבית המשפט כי שכר העובדים לחודשים יולי ואוגוסט הובא בחשבון במימון תוכנית הפעלת הרשת בתקופת הביניים. נפתלי ובנק הפועלים הודיעו כי הם מוכנים להעמיד לטובת הפעלת הרשת בתקופה זו סכום של 700 אלף שקל, וזאת בתנאי שסכום זה ייחשב חוב בעל עדיפות ראשונה לצורך ההחזר.

‎‎מגעים למכירה

לרשת לחם ארז, שנוסדה בשנת 1996 על-ידי השף ארז קומרובסקי, מפעל לחמים בנתניה ורשת חנויות המונה 16 סניפים. 13 מהסניפים מופעלים על-ידי זכיינים, ו-3 מופעלים באופן ישיר על-ידי הרשת. יצוין כי בשיאה מנתה הרשת 27 סניפים, ומחזור מכירותיה הגיע ל-40 מיליון שקל בשנה. ב-4 החודשים האחרונים היא סגרה שני סניפים, בירושלים וברחובות.

‏ברשת מועסקים 175 עובדים - 85 מועסקים באופן ישיר על-ידי הרשת, ו-90 עובדים על-ידי זכיינים.

‏קומרובסקי, שמכר את כל מניותיו בחברה, מסר היום ל"גלובס" כי הוא "מצטער על מה שקורה בלחם ארז".

הקשיים של רשת לחם ארז מלווים אותה מזה מספר שנים, והם באו לידי ביטוי בין היתר בהחלפת מנהלי הרשת. מי שאחראי כיום לניהול הרשת הוא עופר שובל, העוסק בניהול יתר עסקיו של נפתלי.

בקיץ 2008 ניהלה רשת לחם ארז מגעים למיזוג עם רשת בתי-הקפה קופי בין שבבעלות איש העסקים דני ורנר. קופי בין עצמה נקלעה לאחרונה לקשיים - היא צברה חובות כבדים ואינה משלמת שכר לעובדים.

‏בשנה וחצי האחרונות ניהלה רשת לחם ארז מגעים למכירתה, אולם אלה לא הבשילו. לדברי נפתלי, בתקופה זו הוא הזרים לרשת 6.5 מיליון שקל במטרה לכסות את חובות העבר. בשנתיים האחרונות הפעילה הרשת תוכנית התייעלות, ולדברי הבעלים אף הצליחה להגיע לאיזון תקציבי, אולם לא היה בכך כדי להתגבר על חובות העבר.

‏במסגרת הבקשה מבקשת החברה למנות את עו"ד אמיר פלמר כנאמן החברה לתקופת הקפאת ההליכים. החברה צופה כי בתקופה זו יירד מחזור המכירות שלה בשיעור של כ-10%. כמו כן היא טוענת כי הפעלתה בתקופה זו תדרוש תנאי אשראי משופרים מהספקים.

‏‏"קיים סיכוי של ממש לאתר גורם כלשהו שירכוש את הרשת, ולראיה - עד סמוך להגשת הבקשה, נוהל משא-ומתן עם משקיעים שונים", נכתב בבקשה.‏‎‎‏