ירידות קלות בסיום המסחר בת"א: רציו עלתה 3.2%, אפריקה צנחה 5%

טבע הודיעה כי השלימה רכישת רציופארם הגרמנית מוקדם מהצפוי ■ טאואר סיכמה את הרבעון השני עם זינוק של 107% בהכנסות ■ מחכים לברננקי - עשוי להודיע על צעדים נוספים להקלה מוניטארית

המשקיעים בבורסה באחד העם מימשו היום רווחים אולם באווירה רגועה. נתון מאקרו מאכזב בארה"ב הביא להתחזקות מסויימת בירידות אולם מהר מאוד המדדים שבו ומיתנו את הירידות לקראת הסיום. הירידות בארץ באו במקביל למימושי רווחים בבורסות המרכזיות מסביב לעולם. המסחר התנהל, בארץ ובחו"ל, תוך המתנה להודעת ריבית פד הערב בארה"ב, הצפי הוא להשארת הריבית על כנה. בעולם מקווים לחדשות בתחום הצעדים הנוספים שינקוט הבנק המרכזי בארה"ב להרחבה מוניטרית.

אריה טל, מנהלך המחקר באלומות ספרינט, אומר כי למרות ירידות השערים היום, המגמה החיובית בשוק המניות עשויה להמשך בזמן הקרוב, בעיקר עקב המגמה של הגדלת רכיב הסיכון בתיקי ההשקעות. מדד ת"א 25 עלה כבר בכ-9% ב-5 השבועות האחרונים ונסחר כיום בשיא של כ-12 שבועות. "יש לציין כי ע"פ מודלים כלכליים, המדדים המובילים בארה"ב ובישראל נסחרים בדיסקאונט ביחס לשוויים ההוגן תחת הנחות צמיחה שמרניות. הבנקים נסחרים סביב ההון העצמי שלהם, מניות מהשורה השניה והשלישית נסחרות תחת מכפילי EV/Ebitda נמוכים גם כן. דבר זה מהווה סיבה נוספת למשקיעים להסיט את כספם לטובת מניות, דבר המתבטא גם ביציבות במחזורי המסחר היום ובימים האחרונים".

בסקירה השבועית של הראל פיננסים כותב ד"ר מיכאל שראל, ראש אגף כלכלה ומחקר בקבוצת הראל, כי "להערכתנו, הצמיחה ב-2011 תהיה מעט נמוכה יותר מתחזיות בנק ישראל, האינפלציה תעמוד בעוד 12 חודשים על 3.8 אחוזים וברבעון האחרון של 2011 על כ-3 אחוזים, וריבית בנק ישראל תעמוד ברבעון האחרון של 2011 על כ-3.5 אחוזים. לפי החישובים שלנו, שוק ההון (העקום השקלי בשוק האג"ח) צופה שריבית בנק ישראל תעמוד ברבעון האחרון של 2011 על כ-2.75 אחוזים, כלומר הן התחזית שלנו (3.5 אחוזים) והן תחזית הבנק (3.25 אחוזים) גבוהות מהריבית הנגזרת מהעקום השקלי".

בארה"ב, כאמור, דווח היום (ב-15:30 שעון ישראל) כי שיעור הפריון ברבעון השני ירד ב-0.9% לעומת צפי לעלייה של 0.1%. המשקיעים, כאמור, לא התרגשו למרות התחזקות בירידות בחוזים על מדדי וול סטריט.

אפריקה נפלה, טאואר ירדה למרות הדו"חות והתחזית

היום ריכזה עניין מניית טאואר על רקע פירסום הדו"חות הרבעוניים שלה. הכנסותיה של טאואר זינקו ברבעון החולף ב-107% והסתכמו ב-125.7 מיליון דולר לעומת מכירות של 60.6 מיליון דולר ברבעון השני של 2009. בנוסף, העלתה ההנהלה את התחזית לחצי השני של השנה.

עוד במפרסמות היום ניתן למצוא את גילת - שהציגה תוצאות מאכזבות לרבעון השני. נזכיר גם את מכתשים אגן שצפויה לפרסם מחר את תוצאותיה ורשמה אתמול את הירידה החדה ביותר במדד המעו"ף.

טבע הודיעה היום בהודעה מיוחדת לבורסה כי השלימה את רכישת חברת רציופארם הגרמנית תמורת סכום של כ-5 מיליארד דולר - רכישה עליה הודיעה לראשונה בחודש מארס השנה לאחר שהתמודדה בשלב הסופי מול המתחרה האמריקאית פייזר. בשבוע שעבר קיבלה את אישור הרשויות באירופה למהלך. על פי הודעת החברה, כתוצאה מהמהלך תחסוך טבע 250 מיליון דולר.

עניין רב ריכזה מניית אפריקה ישראל של לב לבייב אשר אתמול רשמה פניית פרסה חדה לקראת סיום המסחר באחד העם. לאחר שזינקה בעשרות אחוזים תוך ימים בודדים על רקע תחזיות אופטימיות משוק הנדל"ן ברוסיה ודיווחים על שיפור ניכר בפעילות העסקית - החלו אתמול המשקיעים באחת בחגיגת מימושים ושלחו את המניה לירידות חדות שהתמתנו לקראת סגירה.

כי"ל סגרה בירידה, לאחר שהוסיפה אתמול 2.7% במחזור גדול. מניות הבנקים נסחרו על רקע פירסום הקלות למסמך "באזל 3" מצד הוועדה לפיקוח על הבנקים אמש, במרכזן דחיית הדרישה לאימוץ פרמטרים של יציבות ומינוף לשנת 2018. הפועלים נסחרה על רקע הודעת הבנק על פתיחת 7 סניפים עסקיים נוספים בהשקעה של 25 מיליון שקל במטרה לעמוד ביעד של 25 סניפים עסקיים בישראל עד סוף השנה הבאה.

חלל תקשורת של שאול אלוביץ' גם היא ריכזה עניין לאחר שדיווחה אמש כי כי במהלך תמרון שגרתי בלוויין התקשורת הזמני שהיא מפעילה, "עמוס 5i", היא גילתה כי כמות הדלק שנותרה בו לא תאפשר לספק שירות רציף ללקוחות עד לשיגורו של הלוויין הקבוע "עמוס 5", ולדברי החברה הדבר יביא לפגיעה של כ-12 מיליון דולר בתוצאות החברה במהלך השנים 2010-2011. לאחר פירסום ההודעה איבדה מניית החברה אתמול בת"א יותר מ-6%.

עוד נזכיר את מניות סקטור הגז והנפט שנסחרו במגמה מעורבת, לאחר שעלו אתמול בשיעורים נאים מאוד ובראשם ישראמקו שזינקה ביותר ב-4 אחוזים. גם דלק אנרגיה , דלק קידוחים ואבנר רשמו זינוקים של קרוב ל-3%. היום בלטה רציו בעליה חדה. אתמול נחשף ב"גלובס" כי שר התשתיות, ד"ר עוזי לנדאו, אישר באופן עקרוני את תוכניתה של נובל אנרג'י להזרים את הגז מתגלית "תמר" לישראל דרך אשדוד, למרות הסתייגות דרגים מקצועיים במשרד. משמעות ההחלטה היא נסיגה מהתוכנית להקים מתקן יבשתי בעבור הגז מתמר.

בתוך כך, מתגברת הדריכות בקרב משקיעי גבעות לקראת פירסום הדו"ח ההנדסי הראשון שיעיד על גודל מאגר הנפט ב"מגד 5" ביום א' הקרוב. באותו יום אמורה גם להתחיל החברה בהפקת נפט בקידוח זה עליו כבר הכריזה כמסחרי.

בקרב המניות הקטנות, נסווקס זינקה לאחר שדיווחה על קבלת אישור לרישום פטנט בארה"ב. לייפוייב דיווחה היום כי קיבלה את אישור מערכת הבריאות בברזיל (ANVISA) להפצה ומכירה של מכשיר ה-BST של החברה לטיפול בפצעים כרוניים.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]