אירופה התממשה בהובלת מניות הסחורות ובהמתנה ל'פד'

המדדים מובילים באירופה רשמו ירידות בשיעור מירבי של 1.25% ■ על רקע נתוני הסחר מסין - בורסות אסיה סגרו בירידות ■ היצואניות הגדולות, בהן שארפ וטושיבה, ירדו במחזורים גדולים

בורסות אירופה נסחרו היום (ג') במגמה שלילית, כאשר המדדים המובילים רשמו ירידות בשיעור מירבי של 1.25%. זאת לאחר שאירופה פתחה אתמול את שבוע המסחר באווירה חיובית כשהמדדים הוסיפו עד 1.7% לערכם בסיום המסחר .

המשקיעים באירופה נקטו היום משנה זהירות, בהמתנה להחלטת הריבית בארה"ב, ויותר מכך בהמתנה להודעתו של י"ו הפד', ברננקי אשר על פי הערכות יודיע על הרחבת המדיניות המוניטרית שלא בדרך של שינוי שער הריבית (זו הרי כבר מצויה בשפל משנת 2008), אלא בעזרת תוכנית לרכישת אג"ח. בנוסף ישנה אפשרות כי תופחת תחזית הצמיחה בארה"ב.

חששות נוספים זרמו לשוק מכיוונה של סין שפרסמה את נתוני הסחר לפיהם חלה ירידה בביקושים המקומיים, כאשר הייבוא אל סין עלה "רק" ב-22.7%, זאת בעוד הייצוא ממנה המשיך לעלות בקצב מרשים של כ-38%, מה שהגדיל את העודף המסחרי של סין.

מדד אמון המשקיעים באירופה, אשר מהווה אינדיקציה למצב המשק האירופי, פורסם אתמול ונקבע לרמה של 8.5 נקודות - הגבוהה פי 4 מהצפי המוקדם באירופה היה למדד חיובי ברמה של 2.1 נקודות. בחודש שעבר רשם המדד ירידה של 1.3 נקודות ובחודשים הקודמים ירד אף בשיעורים גבוהים יותר.

עליה מתונה מהציפיות בייבוא לסין

המגמה הירוקה שצבעה את בורסות העולם אתמול נעצרה הבוקר (ג') באסיה שם רושמים המדדים ירידות שערים משמעותיות בהובלת הבורסה של שנחאי המאבדת 1.8% מערכה. הירידות נרשמות על אף נתוני סחר טובים ביחס לציפיות האנליסטים שפירסמה היום רשות המכס במדינה.

מהנתונים עולה כי מאזן הסחר של סין לחודש יולי התרחב לפער חיובי של 28.7 מיליארד דולר - זאת ביחס ל20 מיליארד בחודש יוני. בכך מגיע מאזן השכר לשיא של שנה וחצי מאז ינואר 2009. הייצוא מסין עלה ביותר מ-38% ל-145.5 מיליארד דולר ואילו הייבוא התרחב ב-22.7%. הנתונים הכו את תחזיות האנליסטים שציפו לגידול מתון יותר בהיקף הייצוא הסיני לעולם.

למרות הנתונים, רושמות מרבית מניות היצואניות הגדולות במזרח ירידות שערים חדות בשעה זו. נזכיר בעיקר את טושיבה ואת שארפ אשר מאבדות מערכן במחזורים גדולים.

הבורסה של טוקיו מוסיפה להיות מושפעת באופן חד מהתנודות בשערי המטבע ויורדת גם היא היום בשיעור משמעותי.