טבע השלימה רכישת רציופארם; תחסוך 400 מ' ד' ב-3 שנים

השלמת הרכישה - רבעון מוקדם יותר מהצפוי ■ טבע הפכה להיות החברה הגנרית הגדולה באירופה ■ שלמה ינאי: "הגדלת נתח השוק של טבע באירופה היא חלק חשוב מאוד בתוכנית ארוכת הטווח שלנו"

טבע הודיעה היום (ג'), מוקדם מהצפוי, כי השלימה את רכישת רציופארם הגרמנית. כזכור, טבע הודיעה במסגרת הדו"חות הרבעוניים האחרונים כי תשלים את הרכישה במהלך הרבעון האחרון של 2010. טבע, המנוהלת על ידי שלמה ינאי, הודיעה על רכישת רציופארם בחודש מארס האחרון תמורת 3.625 מיליארד אירו (4.95 מיליארד דולר במועד הרכישה לפי שער המטבע האמריקני).

טבע חזרה במסגרת הדיווח הנוכחי על הודעה קודמת, לפי היא מצפה לסינרגיות של לפחות 400 מיליון דולר כתוצאה מהמיזוג, אשר צפויות להיות מוכרות ב-3 השנים הקרובות. במסגרת הודעת הרכישה המקורית, העריכה טבע כי תחסוך כ-250 מיליון דולר כתוצאה מהסינרגיה עם רציופארם. המספרים, כאמור, גבוהים מהצפוי.

בעקבות השלמת הרכישה, הפכה טבע להיות החברה הגנרית הגדולה באירופה והרכישה צפויה להגביר את מכירותיה של טבע ב-10 מדינות באירופה וכן בקנדה.

ינאי מסר במסגרת הדיווח הנוכחי כי "זה יום מרגש לטבע ולרציופארם. טבע הופכת להיות החברה הגנרית הגדולה באירופה והגדלת נתח השוק של טבע ביבשת היא חלק חשוב מאוד בתוכנית ארוכת הטווח של החברה. יש לנו כבוד והערכה רבים לתרבות הניהולית של רציופארם ולמחויבות של אנשיה לאיכות ולמצוינות. אנחנו מאוד נרגשים לקבל את פניהם של אנשי רציופארם המצוינים לשורותיה של משפחת טבע".

מנכ"ל רציופארם, אוליבר ווינדהולץ (Oliver Windholz) ציין כי "אנו גאים להצטרף למשפחת טבע. אנחנו מצפים בקוצר רוח להפוך את המיזוג לסיפור הצלחה לעובדים שלנו ולטבע".