צפו בווידיאו: הסקירה השבועית על מניות הנפט והגז

גלובס tv גלובס TV בפינה שבועית חדשה שמסכמת את כל הנעשה בתחום חיפושי הנפט והגז בישראל ■ מבט קדימה: תוצאות הביניים של דו"ח הבדיקה באתר "מגד 5" של גבעות, ההנפקה של שותפות החיפושים החדשה גינקו, ועוד

בשנה וחצי האחרונות תחום חיפושי הנפט הפך לדבר החם בבורסה. התשואות הפנומנליות של המשקיעים במניות החיפושים הציתו מחדש את הטרנד שהיה נפוץ בתחילת שנות התשעים, ומשכו אליהן מלבד את המשקיעים המוסדיים גם את הציבור הרחב. נכון לתקופה זו סקטור החיפושים הוא הבולט בבורסה, ומניות חיפושי הנפט לעתים תכופות מרכזות את מחזורי המסחר הגדולים ביותר בבורסה.

"גלובס TV" מציג פינה שבועית חדשה בה נעקוב מידי שבוע אחרי ההתפתחויות בענף, הנושאים המרכזים בהם עסקו ודיברו המשקיעים בתחום, וניתן הצצה על מה שצפוי בתחום בשבוע הקרוב.

אז מה היה לנו השבוע? שותפות רציו ממשיכה להוות את הדבר החם. השותפות מחזיקה זכויות בהיקף 15% בחמישה רישיונות חיפושים הסמוכים למאגר "תמר", ושזכו לשם לוויתן. לאחר שהסקר הסייסמי שערכה נובל בשטחי הרישיון העידו כי יש באזור זה סיכוי של 50% למציאת תגלית גז בגודל כפול, הודיעה החברה כי היא מקדימה את ביצוע הקידוח באזור, שהיה מתוכנן להתבצע בסוף השנה, לסוף חודש ספטמבר. מי שעוד בלטה השבוע בקרב מניות הנפט היא שותפות מודיעין , שנסחרה בתנודתיות רבה, ועלתה בשבוע האחרון ב-17%.

מבט קדימה אחרי שבחודשיים האחרונים קלט השוק 3 הנפקות של שותפויות נפט, שגייסו יחדיו 335 מיליון שקל, צפויה בקרוב חברת חיפושי הנפט גינקו לצאת להנפקה. גינקו היא חברת האם והשותף הכללי של שותפות זרח שכבר נסחרת, ומלבד זאת היא מחזיקה שני רישיונות חיפוש בבעלות מלאה באזור ים המלח, ושני רישיונות בשותפות שווה עם זרח, אשר אחד מהם הינו "גוליבר" הנמצא באזור הים התיכון הרדוד.

המשקיעים של גבעות כבר סופרים את הזמן לאחור עד יום ראשון הקרוב, אז אמורים להתפרסם תוצאות הביניים של דו"ח הבדיקה אותם שלחה השותפות לחו"ל, על מנת לקבל חוות דעת חיצונית על מבחני ההפקה אותם ביצעה בחודשים האחרונים, בדבר כדאיות ההפקה באתר "מגד 5" נזכיר כי מדובר בתוצאות בינים, וייתכן ואת כל התמונה נדע רק כאשר יוגש הדוח המלא, ב-15 לספטמבר.

האם ביום ראשון המשקיעים יקבלו תשובות לשאלות שנותרו פתוחות לגבי קידוח מגד 5, בהם היקף מאגר הנפט וקצב ההפקה היומי בקידוח? את זה נדע בשבוע הבא.