תחנת ייצור החשמל החדשה באתר חגית החלה אתמול לפעול

חברת החשמל החלה בסנכרון יחידת ייצור חדשה ■ חיבור היחידה מתוצרת חברת סימנס, מגדיל את כושר הייצור המותקן של חברת החשמל בכ-255 מגה ואט

חברת החשמל החלה אתמול בסנכרון יחידת ייצור חדשה באתר חגית. חיבור היחידה מתוצרת חברת סימנס, מגדיל את כושר הייצור המותקן של חברת החשמל בכ-255 מגה ואט.

מדובר בתוספת משמעותית לחברה בימים שבהם שיאי הביקוש נשברים עקב החום הכבד. כושר הייצור המותקן של חברת החשמל עומד כיום, לאחר חיבור היחידה החדשה, על 12,500 מגה ואט לעומת שיא ביקוש של 11,170 מגה ואט שנקבע לפני כשבועיים.

היחידה החדשה תוכל להתחיל לפעול בגז טבעי עם השלמת העבודות לחיבורה למתקן להפחתת לחץ (PRMS) ובכפוף לקבלת היתרים. חברת החשמל נמצאת בעיצומן של עבודות להקמת יחידות ייצור נוספות בהספק של כ-255 מגוואט באתר רמת חובב, וכן באתר תחנת הכוח בחיפה. יחידות אלה צפויות להיכנס לפעולה במהלך השנים 2010 ו-2011 והן צפויות להגדיל את מערך ייצור החשמל ב-1,100 מגה ואט נוספים.

מנכ"ל חברת החשמל עמוס לסקר אמר היום כי "מדובר בתוספת משמעותית לעתודות החשמל. חברת החשמל פועלת ביעילות ובנחישות כדי להשלים את תוכנית החירום למשק החשמל ולהביאו לרמה של משק מערבי מודרני, לרווחת תושבי המדינה".