ערוץ 10 ישדר את משחקי הנבחרת; ישלם 550 אלף שקל למשחק

רכש את הזכויות ל-5 משחקי הבית במוקדמות יורו 2012 ■ מדובר במחיר הנמוך ב-50% מהסכום שקיבלה ההתאחדות לכדורגל במוקדמות מונדיאל 2010

ערוץ 10 ישדר את משחקי הבית של נבחרת ישראל במוקדמות יורו 2012, כך הודיעה היום (ה') ההתאחדות לכדורגל. ל"גלובס" נודע, כי עבור העסקה, הכוללת את חמשת המשחקים שייערכו באצטדיון רמת גן, ישלם ערוץ 10 סכום של כ-550 אלף שקלים בממוצע למשחק.

ערוץ 10 היה הגוף היחיד שניהל מו"מ לרכישת הזכויות מול ההתאחדות לכדורגל, אחרי שבערוץ 1 - המתמודד הפוטנציאלי הנוסף לרכישת הזכויות - החליטו לוותר על שידורי המשחקים בשל העלות הגבוהה יחסית, ובגלל העובדה שרשות השידור כבר התחייבה על תשלום של 46 מיליון שקלים ל-3 שנים עבור שידורי ליגת העל.

המחיר שישלם ערוץ 10 עבור העסקה נמוך בכ-50% מהסכום ששולם בקמפיין הקודם של הנבחרת, אז שילמה זכיינית ערוץ 2 רשת כ-1.05 מיליון שקלים בממוצע למשחק.

ההתאחדות לכדורגל וחברת ספורטפייב החלו את הליך מכירת הזכויות במכרז, שבו דרשו סכום סף של 3.3 מיליון שקלים עבור חמשת משחקי הבית (ממוצע של 660 אלף שקל למשחק). לאחר שבתאריך היעד שנקבע לא הוגשו הצעות לרכישת המשחקים, החלה ההתאחדות בהליך של מו"מ מול הגופים השונים בניסיון למצוא רוכש למשחקים.

בערוץ 10 מעוניינים כעת לשים יד גם על זכויות השידור של משחקי החוץ של הנבחרת, המוחזקים בידי ספורטפייב. שיחות בין הצדדים כבר החלו.

מההתאחדות לכדורגל נמסר: "אנו מברכים על כך שערוץ 10 רכש את משחקי הנבחרת של הספורט הפופולרי בישראל, ושמחים שכל המדינה תוכל לצפות בשחקניו של לואיס פרננדס".

מערוץ 10 נמסר: "כמו כל עם ישראל, אנו מאחלים הצלחה לנבחרת ישראל במאמציה להעפיל למשחקי יורו 2012. מדובר במפעל חשוב לכולם ואנו שמחים שאנו יכולים לאפשר לציבור להיות שותף לחוויה. כמו כן, נעשה את כל המאמצים על מנת לרכוש גם את משחקי החוץ של הנבחרת מספורטפייב".

הנבחרת שובצה לבית 6 ביחד עם קרואטיה, יוון, לטביה, גיאורגיה ומלטה. היא תפתח את הקמפיין בבית מול מלטה ב-2 בספטמבר.