דוראד וחברת החשמל חתמו על הסכם לרכישת זמינות אנרגיה

ההסכם מסדיר את הכללים והדרכים בהן תמכור דוראד את הכמות חשמל עליה יחליטו הצדדים לחברת החשמל

חברת דוראד אנרגיה המקימה תחנת כוח פרטית במתחם קצא"א באשקלון חתמה היום (ה') בלשכת שר התשתיות על הסכם לרכישת זמינות אנרגיה ומתן שירותי תשתית (P.P.A.) עם חברת החשמל. ההסכם מסדיר את הכללים והדרכים בהן תמכור דוראד את הכמות חשמל עליה יחליטו הצדדים לחברת החשמל. יצויין, כי בנוסף לחשמל שתמכור דוראד לחח"י יש לחברה גם הסכמי מכירת חשמל ללקוחות פרטיים גדולים כגון משהב"ט, חברת מקורות ועוד.

יו"ר מועצת המנהלים של דוראד, האלוף (מיל.) עמוס ירון, אמר כי: "דוראד, כפורצת דרך בתחום ייצור החשמל הפרטי בשיטת הרשיונות, היא הראשונה לחתום על הסכם בסדר גודל מעין זה מול חח"י. זהו הסכם מפתח לא רק לדוראד- הקובע למעשה את אמות המידה ואת יישום הרגולציה בתחום אלא ישמש כאבן דרך ובסיס במשק האנרגיה, שבו צפויים לפעול יצרנים פרטיים נוספים". מנכ"ל דוראד, דורון גרופר, הוסיף כי "דוראד יוצאת היום לדרך לאחר תקופה ארוכה ולא פשוטה של מאמץ והשקעות. אנו מודים לממשלה על התמיכה והאמון שהחתימה על ההסכם הנ"ל מסמלת".

שר התשתיות הלאומיות, עוזי לנדאו אמר כי "כניסת יצרני החשמל הפרטיים עוברת חבלי לידה קשים. אנחנו רוצים לראות את היצרנים הפרטיים מקימים תחנה ועוד תחנה". לדבריו התחנה שתקים דוראד "תגדיל את הרזרבה והיא תוספת חשובה לכושר ייצור החשמל במשק, שנמצא במחסור". יו"ר רשות החשמל, אמנון שפירה אמר כי "הרשות פעלה ופעולה לכניסת צרכנים פרטיים, החתימה היום מהווה צעד משמעותי לקידום הפרויקט ואנו מקווים שהיזמות הפרטית תתבסס לטובת משק החשמל"

המימון להקמת התחנה מתבצע בהובלת בנק הפועלים וגופים מוסדיים המאורגנים ע"י כלל מימון מקבוצת כלל ביטוח. יצויין כי דוראד קיבלה לא מכבר אישורי בניה סופיים המאפשרים התחלת בניית התחנה.

דוראד, נמצאת בבעלות משותפת של חברת קצא"א (37.5%), א.דורי (18.75%), אדלטק (18.75%) וזורלו (25%). היקף הייצור של התחנה יהיה כ- 800 מגוואט (כ- 8% מיכולת הייצור הנוכחי של מדינת ישראל). התחנה שבנייתה תחל בשטחי קצא"א, דרומית לאשקלון, תתחיל בייצור חשמל בתחילת שנת 2013. ייצור החשמל בתחנה יתבסס על גז טבעי אשר הסכם לרכישתו נחתם עם חברת EMG , יבואנית הגז המצרי.