בחור זהב

"גולדפינגר", ה' 22:00, "יס 4"

יש שטוענים כי מדובר בסרט ג'יימס בונד הטוב בכל הזמנים/ למען שלום בית בקרב מעריצי בונד, אני מוכן לסגור על כך שללא ספק מדובר בסרט הטוב ביותר בתקופה הראשונה של הסדרה, כלומר בעידן שון קונרי בתפקיד.

זהו ללא ספק אחד הסרטים שהגדירו את הסדרה, כשדמותו של בונד כבר מלוטשת, אבל רגע לפני שהיא מתחילה לקבל ממד של פרודיה עצמית. מעשה בבחור שיש לו פטיש לזהב, עד כדי כך שהוא מתחיל לאסוף כל מטיל זהב פנוי ברחבי העולם. בונד שמתחיל לחקור את הפרשה, מגלה כי מאחורי "הבהלה לזהב" עומד ניסיון לפגוע בכלכלה העולמית.

הסצנה שבה קונרי נכבל ללוח זהב, כשקרן מנסרת אותו אט אט, היא סוג של קלאסיקה קולנועית, כשלרגע אחד הופך הגיבור שמביט למוות, או לאישה יפה, בעיניים מבלי למצמץ, למי שחרד, קודם כל, לזכרותו...

פרשת השבוע

"אולפן שישי", ו' 20:00, ערוץ 2

בהרגלי צריכת החדשות שלי, שנוטים רוב הזמן לטובת "חדשות 10", נבדל סוף השבוע: לפיד בשישי וקושמרו בשבת, מעדכנים אותי בהתפתחויות של סוף השבוע, ובעיקר בכתבות מגזין.

אני מודה שאת שתי המהדורות האלה, במיוחד את זאת של יום שישי, אני צורך לא כחדשות, אלא כמעין מוסף שבועי, בלי ציפיות לסקופים מיוחדים: תנו לי קצת חדשות בפתיח, אחת מהכתבות הארוכות והטובות בדרך-כלל של עמנואל רוזן ומשהו איזוטרי של אילן לוקאץ' (בין שתי האחרונות, מפריד לטעמי פער גדול מדי של 2-3 כתבות מגזין, לרוב מיותרות). אבל ביום שישי האחרון - הפתעה! "מסמך גלאנט" נוחת על ראש הצופים כמו פטיש במשקל 5 ק"ג, ופתאום חוזר הסומק ללחיים החיוורות של חברת החדשות.

פתאום זו כבר לא החבורה שהוכיחה שאפילו בחדשות יש מיינסטרים. פתאום מדברים שם על חיסיון מקורות - עד כדי הליכה לכלא... הלו, זה ערוץ 2? אמנם הנושא זוקר בהרחבה גם באמצע השבוע, אך עדיין יהיה מרתק לראות את אמנון אברמוביץ' ורוני דניאל בשישי: האם הם שמרו לנו את "פרק ב'" של הפרשה למהדורה שבה החלה להתגלגל?

פוקר-מכרזים

הדרבי התל-אביבי בכדורגל, ש' 20:30, "5 לייב"

נכון, העונה "האמיתית" תחל רק בסוף השבוע הבא, אבל נדמה שמעולם לא עוררה החזרה הגנרלית עניין כה רב. עד כמה מדינת ישראל היא מדינת תל-אביב, אפשר ללמוד לא רק מהנעשה בענפי התרבות, הבידור או התקשורת, אלא אפילו ממה שקורה בכדורגל.

מכבי חיפה יכולה לשחק בצ'מפיונ'ס-ליג, בית"ר ירושלים לעבור תהפוכות מדי קיץ, אבל כששתי התל-אביביות, הפועל ומכבי, הופכות למה שנראה כקבוצות החמות של העונה הבאה, מתחיל כאן עניין אמיתי בכדורגל הישראלי.

הפסד לצופים

באשר לשידורי הכדורגל, כאן המצב מסובך יותר: ערוץ הספורט רצה להתחרות על המשחק המרכזי, אבל הפסיד לערוץ הראשון (מסתבר שקל לנצח בפוקר-מכרזים כאשר משחקים בכספי ציבור), "צ'ארלטון" משדרת את הכדורגל הישראלי, לפי שעה, מתוקף פסק בוררות, ולערוץ הספורט נותרו מפעלים מקומיים זניחים יחסית, כמו הגביע וגביע הטוטו.

מבחינת הצופים מדובר בהפסד, כי הוכח כבר שרק ערוץ הספורט יודע לבנות סביב משדריו אווירה של תרבות ספורט אמיתית: שבת של כדורגל ולא אירוע יחידני שעוברים אליו לשריקת הפתיחה ונוטשים עם שריקת הסיום.

וכשכל זה קורה על רקע משחקי הדרבי של חיפה (18:30) ותל-אביב (20:30), הופך אפילו מחזור הכנה של גביע הטוטו למרתון טלוויזיוני מרתק.