מנכ"ל צ'רלטון: "נדהמנו מהיעדר השקיפות של ההתאחדות"

אדר זהבי יוצא לראשונה בפומבי במתקפה נגד ההתאחדות לכדורגל; טוען לניגוד עניינים "חמור מאוד" במינוי הבוררת בסכסוך בין הצדדים, השופטת בדימוס גבריאלה דה ליאו

מנכ"ל חברת צ'רלטון, אדר זהבי, יוצא לראשונה בפומבי במתקפה נגד ההתאחדות לכדורגל. על רקע בקשת החברה לבטל את פסק הבוררות בין הצדדים בשל טענות על "ניגוד עניינים חמור" בו היתה נתונה לכאורה הבוררת גבריאלה דה ליאו שפסקה נגד צ'רלטון. בין הטענות, העובדה כי בעלה של הבוררת ייצג באותו זמן בכיר בהתאחדות לכדורגל.

"נדהמנו מהיעדר השקיפות של ההתאחדות שהיתה אמורה להביא את ניגוד העניינים אל השולחן", אומר זהבי ל"גלובס", "והם נמנעו מלבוא ולשים את הדברים על השולחן. אלה דברים חמורים עד מאוד. כל הדברים היו ידועים וגלויים לאנשי ההתאחדות, והם החליטו שלא לגלותם". לדברי זהבי, אין כעת כוונה לנקוט בהליכים נקודתיים נגד ההתאחדות. "הצעד שאנחנו עושים עכשיו הוא של ביטול פסק הבוררות והטענות קשות מספיק", אומר זהבי. בין היתר טוענת צ'רלטון, כי השופטת ננזפה בעבר על ידי שר המשפטים לשעבר חיים רמון שמועסק כיועץ בכיר לחברה, נזיפה שהתבצעה סמוך לפרישתה מכס השיפוט, אירוע אותו לא חשפה. רמון אף צירף תצהיר לבקשה של צ'רלטון.

ביוני השנה חויבה צ'רלטון על ידי השופטת בדימוס גבריאלה דה ליאו לשלם להתאחדות כ-13 מיליון שקל, זאת בנוסף לפסיקה כי צ'רלטון לא תוכל לצאת מההסכם עד תום עונת 2011/12.

עו"ד ברוך כצמן, המייצג את ההתאחדות לכדורגל וחברת ספורטפייב, מסר בתגובה: "מדובר בבקשה המהווה המשך ישיר למסע ההכפשות האישי, התקשורתי בו פצחה צ'רלטון עת היוודע לה תוצאת ההליך המשפטי. אין ספק שמדובר בבקשה שהינה בגדר ניסיון אחרון להתחמק מקיום הסכם מחייב".