עוד קשיים בפרויקט "אסותא": חברים בקבוצה שוקלים לעזוב

בנק לאומי לא יממן את הפרויקט של קבוצת הרכישה שמארגנת "העיר החדשה" ברחוב ז'בוטינסקי בתל אביב, ועדיין לא נמצא הבנק שיעשה זאת ■ החשש של הרוכשים: עלייה במחירי הדירות עקב קשיי המימון, העיכוב במימוש האופציה על הקרקע והאפשרות להפיכת הפרויקט ליזמי

קשיים נוספים בקבוצת הרכישה של "העיר החדשה" להקמת פרויקט "אסותא באוהאוס וילאג'" בתל אביב: ל"גלובס" נודע כי אחדים מבין רוכשי הדירות במתחם החלו לבחון חלופות בפרויקטים אחרים באזור. זאת, ככל הנראה בשל החשש מעלייה במחירי הדירות ב"אסותא" עקב קשיי מימון, העיכוב במימוש האופציה על הקרקע שהעלה את מחיר המגרש, והאפשרות להפיכת הפרויקט ליזמי - בחלקו או במלואו.

עוד נודע, כי מנכ"לית בנק לאומי , גליה מאור, היא אחת הרוכשות ב"אסותא" שבדקה אפשרות לרכוש דירה בפרויקט אחר, במקום הדירה ב"אסותא".

על פי הערכות, מאור רכשה דירה ב"אסותא" ב-10 מיליון שקל. רוכשים נוספים בפרויקט הינם שר הביטחון, אהוד ברק; מנכ"ל בנק מזרחי טפחות, אלי יונס; רמי קליש, ממייסדי קרן ההון סיכון פיטנגו; האדריכל משה צור; ועורכי הדין הבכירים ישראל קנטור ודליה טל ממשרד קנטור אלחנני טל ושות'.

עדיין אין מימון

עדיין לא נמצא הבנק שילווה את הפרויקט. מבנק לאומי נמסר היום (ה') כי לא יממן את הפרויקט. נוסף על כך, "גלובס" חשף לפני כשבועיים כי חברת "העיר החדשה" של דרור הלוי ורביב צולר מנהלת מו"מ עם חברות ייזום ובנייה, לרבות עם חברת תדהר, על שותפות בפרויקט "אסותא". "העיר החדשה" השלימה זה לא כבר את גיבוש הקבוצה כולה, להקמת 155 יחידות דיור ברחוב ז'בוטינסקי בתל אביב, מקום משכנו הקודם של בית החולים אסותא.

עדיין לא ברור אם יהפוך הפרויקט ליזמי באופן מלא או חלקי, אם בכלל, אם כי נשקלת גם האופציה הזו, כחלק מהמו"מ למציאת חלופה להוצאת הפרויקט אל הפועל. כמו כן, עדיין לא ברור האם שותפה שתיבחר תשתתף גם ברכישת הקרקע. אם יהפוך הפרויקט ליזמי באופן חלקי או מלא, המהלך צפוי לייקר את הדירות בפרויקט, וגם מכך חוששים כיום אחדים מבין חברי הקבוצה.

מחיר הקרקע עולה

הקבוצה עדיין לא רכשה את הקרקע מקבוצה בראשות בוימלגרין קפיטל שבשליטת שעיה בוימלגרין, ובאחרונה קיבלה דחייה נוספת במימוש האופציה - עד 31 אוקטובר, ובתוספת מחיר. אם תמומש האופציה במועד האחרון, מחיר הקרקע יהיה 356.7 מיליון שקל בתוספת מע"מ. זאת, לעומת המחיר המקורי - 343 מיליון שקל. ל"גלובס" נודע שהעלויות הנוספות שיושתו על רוכשי הדירות בעקבות הארכת האופציה הן חלק מהסיבה שכמה חברי קבוצה שוקלים לעזוב.

מחברת קנדה ישראל נמסר בתגובה: "נשמח מאוד אם גליה מאור תרכוש דירה בפרויקט, אך כרגע אין שום דבר על הפרק". דובר בנק לאומי מסר כי מאור ובעלה התלבטו בין שתי החלופות, אך בחרו לבסוף בפרויקט "אסותא".

תגובת "העיר החדשה": "איננו מתייחסים לדייר ספציפי. הפרויקט ימומש במתווה ועם הקבוצה המקורית".