צו הקפאת הליכים ללחם ארז: צברה חובות של 12.4 מיליון שקל

הנושה העיקרי, בנק הפועלים, הסכים להקפאה ■ ברשת מועסקים 175 עובדים

בית המשפט המחוזי במחוז מרכז הוציא היום (ה') צו הקפאת הליכים לרשת לחם ארז, לתקופה של 21 יום. כמו כן, מינה בית המשפט את עו"ד אמיר פלמר לנאמן להקפאת ההליכים של הרשת.

ההחלטה התקבלה לאחר שבתחילת השבוע פנתה רשת לחם ארז בבקשה לבית המשפט להקפאת הליכים לחברה, ובמקביל ביקשה להפעיל בשלב זה את החברה כעסק חי, וזאת במטרה לנסות למכור את הרשת, הנמצאת בבעלות גיורא נפתלי (90%) ופרופ' חיים בן שחר (10%).

הבקשה הוגשה לאחר שהרשת צברה חובות של 12.4 מיליון שקל ולאחר שהנושה העיקרי, בנק הפועלים, נתן את הסכמתו להגשת הבקשה. היקף חובות הרשת לבנק הפועלים עומד על 5.77 מיליון שקל. בנוסף, יש לה חוב לנושים מובטחים בסך 5.77 מיליון שקל וכן חוב לבנק לאומי בסך 925 אלף שקל.

מבדיקת "גלובס" עלה כי עובדי הרשת לא קיבלו את השכר לחודש יולי וכי בקרב העובדים שוררת אי-ודאות ביחס להמשך עבודתם. "יש בעיות ברשת ולא רק העובדים לא קיבלו שכר", אמרה אחת העובדות ל"גלובס". לדבריה, הרשת לא פרעה גם תשלומים לספקים ויש חשש שאלה יעצרו את אספקת הסחורה.

לרשת לחם ארז, שנוסדה בשנת 1996 על ידי השף ארז קומרובסקי, מפעל לחמים בנתניה ורשת חנויות המונה 16 סניפים. 13 מהסניפים מופעלים על ידי זכיינים ושלושה מופעלים באופן ישיר על ידי הרשת. בשיאה מנתה הרשת 27 סניפים ומחזור מכירותיה הגיע ל-40 מיליון שקל בשנה. בארבעת החודשים האחרונים היא סגרה שני סניפים, בירושלים וברחובות.

ברשת מועסקים 175 עובדים - 85 מועסקים באופן ישיר על ידי הרשת ו-90 עובדים על ידי זכיינים.