מיידוף החדש? יהודי חרדי מניו ג'רזי מואשם בהונאת פונזי בהיקף של כ-200 מיליון דולר

אליהו ויינשטיין, 35, הציג את עצמו בפני הקורבנות כמשקיע נדל"ן ומכר נכסים רבים שלמעשה לא היו בבעלותו באמצעות מסמכים שקריים ומזוייפים, לכאורה ■ הנפגעים העיקריים: חרדים בארבע מדינות בארה"ב ובישראל ■ בנוסף לויינשטיין מואשם בתרמית גם ולדימיר סיפורוב מניו יורק

יהודי חרדי מניו ג'רזי בשם אליהו ויינשטיין מואשם בהונאה בתחום הנדל"ן בהיקף של לפחות 200 מיליון דולר. ויינשטיין נעצר הבוקר (ה') בביתו בעיירה לייקווד וצפוי לעמוד מול שופט שיחליט עוד היום, ככל הנראה, על הארכת מעצרו.

קורבנותיו של ויינשטיין, רובם ככולם, היו חברי הקהילה החרדית בארבע מדינות בארה"ב ובישראל, לפי אישומים שהוגשו. ויינשטיין, 35, הציג את עצמו בפני הקורבנות כמשקיע נדל"ן ומכר נכסים רבים שלמעשה לא היו בבעלותו באמצעות מסמכים שקריים ומזוייפים, לכאורה.

לפי החשדות הוא ניצל את קשריו בקהילה החרדית בניו ג'רזי, ניו יורק, פלורידה וקליפורניה, וכן במקומות אחרים בעולם כדי לשכנע משקיעים מהקהילה לרכוש או להשכיר נכסים שכאמור לא היו בבעלותו באמצעות.

אחד המשקיעים שנפלו קורבן להונאה כינה את ויינשטיין בתור "ברנרד מיידוף הבא", ואחרים סיפרו כי נותרו חסרי כל לאחר שהוא הונה אותם והציג להם מסמכים מזוייפים כביכול. מנגד, ויינשטיין טען להגנתו כי הפסיד את כספי המשקיעים עקב התפוצצות בועת הנדל"ן בארה"ב והירידות החדות במחירי הנכסים.

בנוסף לויינשטיין מואשם בתרמית גם ולדימיר סיפורוב מניו יורק. הם מואשמים, בין השאר, כי השתמשו בכספי ההונאה לרכישת עבודות אמנות, תכשיטים ויודאיקה. האוסף שצבר ויינשטיין כולל בין השאר כתבי יד ועתיקות יודאיקה בשווי של יותר מ-6 מיליון דולר ואוסף תכשיטים ושעונים בשווי של כ-14 מיליון דולר.