הסיוט החדש של שוק הנדל"ן והתיירות במנהטן: פשפשי מיטה

מנהטן נלחמת כבר יותר משלושה חודשים במה שרבים כבר מכנים מגיפה ■ מדובר בפשפשים בצבע צהוב, 4-5 מילימטרים כל אחד, שמגלים חיבה עמוקה למציצת דם אנושי

מתכננים לינה במנהטן, או השכרה-רכישה של נכס בתפוח הגדול? מומלץ שתוודאו שאתם לא הולכים לבלות בתוך מאחז עיקש של פשפשי מיטה. מנהטן נלחמת כבר יותר משלושה חודשים במה שרבים כבר מכנים מגיפה.

מדובר בפשפשים בצבע צהוב, 4-5 מילימטרים כל אחד, שמגלים חיבה עמוקה למציצת דם אנושי. הצרה היא שהם גם עמידים מאוד וטיהור נכסי הנדל"ן מהם עולה בדרך כלל הרבה מאוד כסף - ולא יכול להבטיח שלא ישובו. שלא לדבר על הסבל הכרוך בטיפול בפצעים שהם משאירים על הגוף.

החדשות הטובות, אם יש כאלו, הן שפשפשי המיטה אינם קטלניים למין האנושי. אלא שמכיוון שכך, ניו-יורק מתקשה לממן נגדם מאבק טיהור רחב היקף.

פשפשי המיטה, שמקורם עדיין לא ברור, נפוצים בעיקר בבתי מלון, אבל גם בבתי דירות ובמשרדים. ביום שישי האחרון הודיע תאגיד טיים וורנר, כי נמצאו פשפשי מיטה במשרדי המטה שלו בטיימס סקוור. לפי הודעת החברה, "הפשפשים טופלו ואינם מהווים עוד בעיה", אבל ברור שאף לא אחד במנהטן מוצא בכך נחמה.

בניו יורק, חלה נסיקה במספר התלונות על פשפשי המיטה. אם ב-2001 היו רק 537 תלונות ו-82 מקרים על פגיעה ודאית מהם, הרי שב-2010 נרשמו 10,985 תלונות ו-4,084 מקרים של פגיעה. ואלו, חשוב לציין, רק המקרים שדווחו ונרשמו.

בינתיים, פשפשי המיטה משפיעים על שוק הנדל"ן במנהטן ומדירים שינה מעיני קונים, שוכרים, מוכרים ומשכירים כאחד. בניו-יורק הוצע לאחרונה לחייב את הנדל"ניסטים בגילוי נאות של קיום פשפשי מיטה בנכסים שלהם - חמש שנים אחורה. כמו כן, הוצע לקנוס ב-750 דולר כל בעלים של נכס נדל"ן שאיתרע מזלו להיתקל בפשפשי מיטה בבית, במשרד, בעסק, או בבית מלון שבבעלותו.

לכתבה נרחבת על הפשפשים - טיימס אונליין