רשת אמיקה בדרך לפירוק; הבעלים: "נמאס לי להביא כסף מהבית"

(עדכון) - לפי בקשת הפירוק, 56 עובדים לא קיבלו את שכרם לחודש יולי, והם טוענים כי אם החברה תחדל מלפעול - הרי שחובותיה אליהם עומדים על 1.2 מיליון שקל ובהם גם פיצויי פיטורים

עובדי רשת האופנה אמיקה פנו היום (א') לבית משפט המחוזי בתל-אביב בבקשה למנות מפרק זמני לחברת ליונס אופנה, בעלת רשת האופנה אמיקה.

לפי הבקשה, 56 עובדים לא קיבלו את שכרם לחודש יולי, והם טוענים כי אם החברה תחדל מלפעול הרי שחובות החברה אליהם עומדים על 1.2 מיליון שקל ובהם גם פיצויי פיטורין. עוד טוענים העובדים כי התקבלו מכתבי התראות לפינוי נכסים בחנויות בתל אביב, חיפה ורחובות.

העובדים מבקשים מבית המשפט להסמיך את המפרק שימונה לתפוס את נכסי החברה ב-11 חנויות הרשת, במחסנים, במשרדים ובחשבונות הבנק, ושיקבל שליטה על תנועת הכספים של החברה, במטרה להבטיח שכל התקבולים המגיעים יגיעו לקופת המפרק.

השופטת ורדה אלשייך, שדנה בבקשה, רשמה עליה הערה בנוסח: "כיצד יכולים המבקשים להגיש בקשה למינוי מפרק זמני, מבלי שהוגשה על ידם בקשת פירוק?".

דרישה לפינוי נכסים

ממכתב שנשלח על-ידי עו"ד גלילה הורנשטיין למנכ"ל החברה, דני גוגול, עולה כי בעלי החברה, אריה כהן, אמר לעובדים כי "נמאס לי להביא כסף מהבית ולהשקיע בחברה".

כפי שחשף "גלובס" בסוף השבוע האחרון, חמישה בעלי נכסים דורשים מהרשת לפנות את החנויות עקב אי תשלום שכר דירה זה כחמישה חודשים והרשת נאלצה לסגור שני סניפים, בקניון גן העיר בתל-אביב וברחוב רמב"ן בירושלים.

עוד נחשף כי הבנק סגר את האשראי לרשת, וחלק מההמחאות שניתנו על ידי הרשת חזרו מבלי שכובדו על ידי הבנק. לרשת חובות של 7-8 מיליון שקל.

רשת אמיקה שנרכשה על ידי כהן לפני כשנתיים וחצי, גלגלה תחילה מחזור של כ-1.5 מיליון שקל בחודש, 18-20 מיליון שקל בשנה. אלא שמאז הרשת הלכה והדרדרה ומחזור מכירותיה החודשי ירד לכ-700 אלף שקל בחודש בלבד.

בשל הקשיים הכספיים ישנו מחסור חמור בסחורה ברשת, דבר שתורם לירידה נוספת במכירות שהרשת ספגה בחודש האחרון.