מריל לינץ': פישר לא יעלה את הריבית בחודשיים הקרובים

דריכות בשוק לקראת פרסום מדד המחירים לחודש יולי הערב, כשבוע לפני החלטת ריבית נוספת של בנק ישראל ■ מחר יפורסמו נתנוי הצמיחה לרבעון השני - בשוק מצפים לצמיחה של 2.9% ברבעון

מדד המחירים לצרכן לחודש יולי, שיפורסם היום (א'), לא ילחץ על בנק ישראל להעלות את הריבית במשק והנגיד סטנלי פישר יותיר את הריבית על 1.75% בחודשיים הקרובים. כך מעריכים כלכלני מריל לינץ' בסקירה עדכנית שהוציאו ללקוחותיהם.

"נתוני האינפלציה לחודש יולי ונתוני הצמיחה לרבעון השני של השנה יאפשרו לבנק ישראל להפסיק עם העלאות הריבית למשך חודשיים לפחות, בזמן שהבנק יעריך את היקף ההיחלשות בצמיחה הגלובלית", כתבו כלכלני הבנק בסקירתם.

בנק ישראל העלה ב-26 באוגוסט את ריבית הבסיס במשק ב-0.25% ל-1.75% על רקע העלייה המתמשכת במחירי הדירות. הבנק הזכיר את העלייה החדה בסעיף הדיור במדד המחירים לצרכן, אשר הביאה לחריגת ציפיות האינפלציה לשנה הקרובה מהגבול העליון של יעד הבנק (3%).

מדד המחירים לצרכן לחודש יולי יפורסם הערב בשעה 18:30, ולפי ההערכות בשוק הוא צפוי לעלות ב-0.7-0.8%. מחר (ב') צפויים להתפרסם נתוני צמיחת התמ"ג ברבעון השני של השנה, כאשר קונצנזוס התחזיות בשוק הוא לצמיחה של 2.9% לאחר צמיחה של 3.4% ברבעון הראשון.

במריל לינץ' מעריכים כי הריבית תעלה פעמיים נוספות עד סוף השנה - באוקטובר ובדצמבר - לרמה של 2.25%, כאשר עד סוף 2011 תעלה הריבית במשק ל-3.5%. החלטת הריבית הקרובה של בנק ישראל תתקבל ב-23 באוגוסט.