אקסלנס: כי"ל נהנית מצמיחת הביקוש העולמי לסחורות חקלאיות

האנליסטית אוסנת מגן: "ניתן לראות כי מחירי האשלג בעולם מתייצבים סביב 350-400 דולר לטון, וכי ישנה עלייה חדה בכמויות המכירה לעומת השנה שעברה" ■ מציינת את מדיניות חלוקת דיבידנד האגרסיבית של החברה

באקסלנס נשואה מתייחסים היום (א') לחברת כי"ל בסקירה מיוחדת ל"גלובס" ומציינים כי היא נהנית מצמיחת הביקושים העולמיים לסחורות חקלאיות על רקע התאוששות בביקושים לדשנים וכן המחסור הצפוי בסחורות אלו בעקבות פגעי מזג אוויר קיצוני. כי"ל מנוהלת על ידי עקיבא מוזס.

אוסנת מגן, אנליסטית מניות במחלקת השקעות בבית ההשקעות, מציינת כי מבחינת מגזרי הפעילות של החברה, ניתן לראות כי מחירי האשלג בעולם מתייצבים סביב 350-400 דולר לטון, וכי ישנה עלייה חדה בכמויות המכירה לעומת השנה שעברה.

על פי מגן, השווקים העיקריים לדשני האשלג היו להודו וברזיל, אך ניכרת התעוררות בביקושים גם בשווקי היעד האחרים של החברה - מדינות אסיה ואירופה. תחום דשני הפוספט גם הוא נהנה מעליית מחירים משמעותית. מגזר המוצרים התעשייתיים מפגין צמיחה חדה במכירות לעומת התקופה המקבילה, ובמגזר מוצרי התכלית נצפית בלימה במגמת הירידה בהכנסות.

החברה אימצה מדיניות חלוקת דיבידנד אגרסיבית (עד 70% מהרווח הנקי) וברבעון האחרון חילקה למשקיעים כ-500 מיליון דולר. בסך הכול החברה חילקה למשקיעים השנה דיבידנד המשקף תשואה ברוטו שנתית של כ6.75%, דבר אשר עשוי, לדעת מגן, להיות אטרקטיבי עבור משקיעים מוסדיים וזרים.