סולבר רכשה מפעל ייצור בארה"ב תמורת 8 מיליון דולר

העסקה כוללת את המבנה בו שוכן המפעל, את הטכנולוגיה והפטנטים השייכים לו ■ צופה הגדלת המכירות בעשרות מיליוני דולרים בשנים הקרובות

חברת סולבר , יצרנית חלבוני הסויה לתעשיות המזון, מבצעת מהלך אסטרטגי להרחבת פעילותה הצומחת בארה"ב: סולבר השלימה חתימה על הסכמים לרכישת מפעל בנברסקה בארה"ב לייצור חלבון מבודד תמורת כ-8 מיליון דולר במזומן כשסכום הרכישה הכולל עשוי להיות גדול יותר בהנחה שהחברה תממש אופציה לרכישת הבעלות במקרקעין. העסקה כוללת את המבנה בו שוכן המפעל, את הטכנולוגיה והפטנטים השייכים לו.

סולבר תבצע את העסקה באמצעות החברה הבת, סולבר ארה"ב (Solbar USA). לחברה ציפיות גבוהות מרכישת המפעל שצפוי להוביל אותה להגדלה משמעותית של היקף המכירות בשוק האמריקאי בעשרות מיליוני דולרים בשנה. סולבר תממן את העסקה מתוך המזומנים ומסגרות האשראי הקיימות של החברה. ההסכם עדיין כפוף להשלמת כל האישורים הנדרשים, וההערכה היא כי סולבר תשלים את עסקה כבר בשבועות הקרובים.

היקף המכירות של סולבר בשוק האמריקאי נמצא בגידול משמעותי, ומגיע כבר ל-15% מסך מכירת החלבונים של סולבר, בהשוואה לאחוזים בודדים בלבד בעבר. הגידול בהיקף המכירות הוא תוצאה של ריכוז מאמץ פיתוחי, טכנולוגי ושיווקי בארה"ב.

שאול שלח, נשיא ומנכ"ל סולבר, מציין כי "אנחנו גאים מאוד במהלך האסטרטגי לרכישת המפעל לייצור חלבון מבודד בארה"ב. רכישה זו תקדם את סולבר משמעותית בכל הקשור ליכולת הייצור והמכירה שלנו בשוק היעד המרכזי בארה"ב ותסייע לחברה למנף את הטכנולוגיה המובילה ואת המוצרים החדשניים שלנו ללקוחות הגדולים בארה"ב".