גם סלקום על המדף: דנקנר בוחן מכירת 20% מסלקום

"מעריב": יו"ר אי.די.בי נפגש עם נציגי ענקית התקשורת פראנס טלקום במטרה להכניס את החברה כמשקיע אסטרטגי ■ שווי העיסקה: 2.1 מיליארד שקל

אין רגע דל בקבוצת אי.די.בי: "מעריב" מדווח הבוקר כי ראשי הקונצרן ניהלו משא ומתן מתקדם עם ענקית התקשורת הצרפתית פראנס טלקום לצירופה כמשקיע אסטרטגי בחברת הבת סלקום . פראנס טלקום גילתה עניין בכניסה לסלקום כמשקיע אסטרטגי, בשיעור של 10%-20% במחירים המשקפים את מחירי הבורסה של חברת הסלולר, שעומד כיום על כ-10.5 מיליארד שקל. רכישה בשיעור כזה לא אמורה היתה לעורר התנגדות מצד הרגולציה הישראלית.

המגעים בין אי.די.בי ופראנס טלקום כבר הגיעו לשלבים מתקדמים ולפני כחודשיים יצאו לפריז מנהל העסקים הראשי של אי.די.בי, נוחי דנקנר, ויו"ר סלקום (ומנכ"ל דיסקונט השקעות), עמי אראל. השניים נפגשו עם מנכ"ל פראנס טלקום, סטפן רישארד, במטרה לקדם את המשא ומתן. באותה פגישה סוכם שראשי החברה הצרפתית יגיעו לביקור בישראל ואף יבקרו בסלקום עצמה.

לפני מספר שבועות הופסקו המגעים, אבל על פי ההערכות, בשלב מאוחר יותר הם עשויים להתחדש. גם אם העיסקה לא תצא אל הפועל במתכונת שהוצעה, סלקום צפויה להגביר את שיתוף הפעולה האסטרטגי בתחום התקשורת עם החברה הצרפתית. בימים אלה מנהלת פראנס טלקום מגעים במקביל גם עם פרטנר, לגבי שינוי מבנה שיתוף הפעולה העסקי עימם.