מרכנתיל: "מדד יולי ייקר המשכנתאות ב-15 שקל בממוצע בלבד"

מנהל אגף המשכנתאות בבנק: "המדד המצטבר ב-12 החודשים האחרונים מסתכם בכ-2% והגדיל את ההחזר החודשי במשכנתאות צמודות מדד בכ-60 שקל להלוואה ממוצעת של 3,000 שקל"

בנק מרכנתיל מגיב הבוקר (ב') לנתוני מדד המחירים לצרכן שפרסמה אמש הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ומנסה להפריך את התפיסה, לפיה עליית המדד בהכרח גוררת עלייה חדה בהחזרי המשכנתא.

"מדד יולי הנמוך יחסית יביא לעלייה של 0.5% בלבד בהחזר החודשי של נוטלי המשכנתאות. מדובר בעלייה של כ-15 שקל בחודש עבור החזר חודשי ממוצע של 3,000 שקל, ובתוספת של כ-2,500 שקל ליתרת הלוואה ממוצעת של כ-500 אלף שקל", כך אומר דודי מייזליק, מנהל אגף המשכנתאות בבנק מרכנתיל.

מייזליק מציין כי "המדד המצטבר ב-12 החודשים האחרונים מסתכם בכ-2% והגדיל את ההחזר החודשי במשכנתאות צמודות מדד בכ-60 שקל להלוואה ממוצעת של 3,000 שקל, ואף הגדיל את יתרות ההלוואה בשיעור עליית האינפלציה. אולם עדיין, מסלול המשכנתא בריבית קבועה או חצי קבועה הצמודה למדד הוא כיום המסלול המציע את התנאים הטובים ביותר לרבים מנוטלי המשכנתאות".

"הריבית על המשכנתאות צמודות המדד בריבית קבועה או חצי קבועה (משתנה כל 5 או 10 שנים) היא הנמוכה ביותר מזה שנים רבות. הריבית הקבועה לתקופות קצרות של 5-8 שנים עומדת על כ-2%, לתקופה של 8-14 שנה על כ-3%, ולתקופות של 15-20 שנה- 3%-3.5%. לפיכך, כדאי לרוב הלווים לשקול לנצל את ההזדמנות לקבע את ריבית המשכנתא על רמה נמוכה זו לשנים רבות. למי שכבר נטלו משכנתא מומלץ לשקול לבדוק כדאיות ביצוע מיחזור משכנתא בתקופה הנוכחית", הוסיף מייזליק