BSP החלה ניסוי קליני לאבחון מוקדם וניטור איסכמיה לבבית

החברה מדווחת על התחלת ניסוי קליני במרכז הרפואי סורוקה המיועד לאבחון מוקדם וניטור של איסכמיה לבבית חדה בחולים עם חשד לאוטם שריר הלב

חברת בי.אס.פי, המפתחת ומייצרת מוצרים מתקדמים לאבחון לא פולשני ומדויק של מחלות לב, מדווחת על התחלת ניסוי קליני במרכז הרפואי סורוקה המיועד לאבחון מוקדם וניטור של איסכמיה לבבית חדה בחולים עם חשד לאוטם שריר הלב (התקף לב). בדעת החברה לקדם פיתוח קו מוצרים חדש המבוסס על טכנולוגיית ה- HyperQ עבור אבחון איסכמיה לבבית חדה בחולים אלו, והניסוי הקליני יהווה שלב ראשון לקראת פיתוח זה.

תעוקת חזה היא אחת הסיבות השכיחות לפנייה לחדרי מיון ברחבי העולם. אבחון מוקדם ומדויק של איסכמיה חדה, המעידה על חסימה מסכנת חיים בעורקים הכליליים של הלב, חיוני לצורך טיפול יעיל ומניעת החמרה בנבדקים חולים, ובנוסף מאפשר חסכון משמעותי בהוצאות הרפואיות בעקבות שלילת מחלה בנבדקים בריאים.

בארה"ב, כ-50% מהחולים המאושפזים עקב חשד לאיסכמיה חדה משתחררים בסופו של דבר עם אבחנה לא לבבית. בנוסף, כ-5% מהחולים עם אוטם שריר הלב משוחררים לביתם בטעות.

לדברי פרופ' דורון זגר, מנהל יחידת טיפול נמרץ לב/ביניים במערך הקרדיולוגי במרכז הרפואי סורוקה, המנהל את המחקר: "לאבחון מוקדם וניטור איסכמיה לבבית חשיבות מכרעת בהצלת חיי אדם. האק"ג של חולים עם חשד לאיסכמיה לבבית הוא פעמים רבות תקין או לא אבחנתי. השיטות המקובלות לזיהוי אוטם ע"י סמנים ביוכימיים בדם מספקות לעיתים את התוצאות בשלב מאוחר מדי, בו כבר נוצר הנזק ללב. מטרת המחקר הנוכחי היא לאסוף מידע ראשוני שיאפשר לפתח כלים על בסיס טכנולוגיית ה- HyperQ לאבחון מוקדם ומדויק של איסכמיה חדה".

לדברי ניסים גרייזס, מנכ"ל בי.אס.פי: "קו המוצרים החדש פותח עבור חברת בי.אס.פי שוק פוטנציאלי גדול מאוד של מערכות ניטור לב במנוחה המוערך ב-450 מיליון דולר. כניסתה של החברה לניסוי קליני באבחון וניטור איסכמיה לבבית עשוי להוכיח את נחיצות השימוש בפתרונות בי.אס.פי גם באירועים אקוטיים של מחלות לב ועבור אוכלוסיות חולים הנמצאים ברמות סיכון גבוהות למחלות לב".