תמונות שערורייתיות: חיילת צה"ל מצטלמת עם עצירים פלסטינים

לבלוג "סחים, הם בכל מקום", הועלו תמונות של חיילת, העושה פרצופים למצלמה, שמאחוריה יושבים פלסטינים על דרגש אבן, כשעיניהם וידיהם קשורות, והם אינם מודעים לכך שמצלמים אותם

תמונות שהעלתה משתמשת בפייסבוק לעמוד הפרופיל שלה עשויות להעמיד את דובר צה"ל במבוכה לא קטנה. בתמונות, שהועברו על ידי הגולש ר.ס. לבלוג האנונימי "סחים, הם בכל מקום", מוצגת חיילת (קצינה), העושה פרצופים למצלמה, שמאחוריה יושבים פלסטינים על דרגש אבן, כשעיניהם וידיהם קשורות, והם אינם מודעים לכך שמצלמים אותם.

לצפייה בתמונות - לחצו כאן

בתמונה אחת המצולמת אף מעיזה להתיישב ליד אחד מהאנשים שעיניו קשורות, כאשר היא מחזיקה בפריט הנראה כחבל בידיה ומסתכלת על המצולם הנוסף, מה שמוסיף לתמונה קונוטציה מינית. על כך יכולות להעיד התגובות שהחברים שלה פרסמו מתחת לתמונה, ואשר מופיעות אף הן בפוסט, בהן: "הכי סקסי לך ככה".

התאריך שמופיע על התמונות, שהועלו רק החודש לפייסבוק, מעיד כי התמונות צולמו ב-2008, והקצינה כבר השתחררה מצה"ל.

התמונות הללו, שיש להניח כי צה"ל כלל אינו מודע לקיומן, יכולות להעיד, לכל הפחות, על האדישות שמפתח הדור הצעיר לסיטואציה המורכבת שבה חיה ישראל, ובה נתקלים מדי יום חיילים צעירים. למעשה, התמונות הללו מופיעות באופן אירוני באלבום של המשתמשת תחת הכותרת: "צבא - התקופה היפה ביותר בחיי", לצד אייקון סמיילי.

כן היא מעלה שוב את הסוגיה עימה נאבק צה"ל לאור הפופולריות של הרשת - כיצד מונעים זליגת מידע חסוי או מביך, בעידן שבו לכל חייל יש פייסבוק, מסנג'ר והמון רצון לשתף.

דובר צה"ל: "התנהגות בוטה ומכוערת"

נזכיר כי לפני כחודשיים חשף "גלובס" כי גם לוחמי שייטת 13 קיבלו הוראה לסגור את הפרופילים שלהם בפייסבוק, כאשר חיל האוויר כבר נתן מזמן לחייליו הנחיה להוריד את התמונות שלהם מהרשתות החברתיות. באפריל 2008, צה"ל אף שפט לחומרה חייל מיחידת המודיעין 8200, לאחר שהעלה תמונה לפייסבוק, בה הוא מצולם בבניין שביחידה. החייל נשפט בזמנו ל-19 ימי מחבוש.

עם זאת ולמרות מדיניות ביטחון המידע של צה"ל, תמונות של חיילים בצבא לא חסרות, והן מופיעות ברשתות חברתיות ואתרים אחרים מלבד הפייסבוק, לצד מידע מפורט אודות השירות, אותו מעלים הגולשים.

יש לציין כי מבדיקת "גלובס" עולה כי עמוד הפרופיל האישי של המצולמת, ששמה המלא מופיע בבלוג, חסום למשתמשים שאינם חברים שלה, ולכן יש להניח כי מישהו מחבריה העביר את התמונה לבלוג.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה, כי "על פניו, נראה כי מדובר בהתנהגות בוטה ומכוערת של החיילת. לאור העובדה שהחיילת השתחררה בשנה שעברה, הועברו כל הפרטים לידי המפקדים".