אוהבים לעקוב אחר השינויים בפייסבוק? ערוץ וידיאו חדש בשידור חי

הערוץ שמציעה פייסבוק עצמה, יאפשר לעקוב אחר הדברים החדשים אותם מפתחת הרשת החברתית, וכן לצפות בראיונות בחברה ■ וגם: אפליקציית iPhone חדשה בה ניתן לעקוב אחר המיקום הפיזי וסדר היום של הילדים שלכם

1. לראיין את בכירי הרשת החברתית

אוהבים לעקוב אחר השינויים בפייסבוק? מעכשיו, ערוץ וידיאו חדש בשידור חי, אותו מציעה פייסבוק עצמה, יאפשר לעקוב אחר הדברים החדשים אותם מפתחת הרשת החברתית, וכן לצפות בראיונות עם עובדי החברה ועם אורחים אחרים המגיעים לבקר במטה של החברה. ערוץ יחסי הציבור של פייסבוק (app.facebook.com/facebooklive) זמין כל היום ובכל שעה, כששידורים חיים יאפשרו גם למשתמשי הרשת לשאול שאלות, שיזכו לתשובה בקטע הווידיאו. חלונית צד ליד חלון הווידיאו מאפשרת למשתמשים לראות מה גולשים אחרים שצופים כתבו, לעדכן את הסטטוס שלהם, ולצפות במקביל לווידיאו, גם בסטטוסים של החברים שלהם שלא צופים. בינתיים, בכל מקרה, רק מאות משתמשים הביעו בכך עניין.

2. חם ולא סתם

Booshaka הוא כלי חיפוש חדש, המסייע לגלות מהם הנושאים הכי טרנדים בפייסבוק, על בסיס עדכוני סטטוסים ועמודי מותגים החשופים לכולם, בדומה למה שטוויטר מאפשר. כך ניתן לגלות מהם הנושאים שמייצרים הכי הרבה באזז או הכי פופולריים בקרב משתמשי פייסבוק, וכן לערוך חיפוש ממוקד במגוון קטגוריות, כגון פוליטיקה, ספורט וטכנולוגיה. הדירוג מתבסס על אלגוריתם המשקלל את כמות הלייקים והתגובות, המסלול הוויראלי וסוג הבאזז שנוצר סביב התוכן. בנוסף, ניתן לעשות חיפוש אחר מילות מפתח מסויימות, בדומה לתיבת החיפוש הפשוטה שמציעה כיום פייסבוק בעצמה. אתר שמציע יכולות דומות הוא OpenFacebookSearch.

3. דרג אותי

Ranker הוא אתר המאפשר לכל משתמש ליצור רשימת דירוג אישית על כל דבר שהוא, כגון 10 תוכניות הטלוויזיה הכי אהובות או 5 החידושים הטכנולוגיים הכי חשובים, ולשתף אותם בקלות באמצעות כלים כמו פייסבוק וטוויטר. את הרשימות ניתן לעשות בקלות, כשבאמצעותן יכולים המשתמשים לגלות עד כמה פופולרית צורת החשיבה והדירוג שלהם וכמה צפו ברשימה שהכינו. בכל קטגוריה שקיימת באתר ניתן לראות מיהם המדרגים הכי מוצלחים. משתמשים יכולים גם להצטרף לרשימות קהילתיות ולבחון את מיקומם בקהילת "חוכמת ההמונים".

4. לעקוב אחרי הילד

אפליקציית iPhone (אייפון) חדשה מאפשרת להורים לעקוב אחר המיקום הפיזי של הילדים שלהם, ולהיות מודעים לסדר היום שלהם. לאחר ההורדה של אפליקציית Hereoscope, המוצעת בחנות של אפל בחינם, ניתן להגדיר מקומות מסוימים, כגון הגן של הילד או ביתו של חבר, ולקבל התראה בכל פעם שהילד שלהם מגיע או עוזב את המקום. האפליקציה רצה כל הזמן ברקע, כך שהיא יכולה לשאוב את המידע מבלי שהילד שם לב אליה. לדברי החברה, המידע מאובטח ברמה גבוהה מאוד, ורק לבני המשפחה יש גישה אליו.