מחלוקת בין תשובה למוסדיים: הנפקת אלעד קנדה נדחתה למחר

(עדכון) - המוסדיים דורשים שמחיר ההנפקה למניית זרוע הנדל"ן של תשובה ירד ב-10% ל-20 שקל ■ עד כה נראה כי תשובה שוקל לבצע הנחה של 5% אך לא יסכים ליותר מכך

האם סינדרום עזריאלי חוזר על עצמו? השוק החלש יחסית וחופשות הקיץ של רבים מהפעילים בשוק מקשים על יצחק תשובה לבצע את הנפקת אלעד קנדה, זרוע הנדל"ן הפרטית הפועלת בצפון אמריקה. למרות מאמצים של החתמים בהנפקה להביא להסכמות, המחלוקות בין הצדדים הובילו לדחיית ההנפקה למחר. בעוד שהמוסדיים דורשים כי תשובה יפחית את מחיר ההנפקה ב-10% ל-20 שקלים, לעת עתה תשובה מתנגד להפחתה שמעבר ל-5%. מכאן, שעדיין לא בטוח כי ההנפקה כלל תצא לפועל.

גורמים המקורבים להנפקה הבהירו כי במידה ולא יצליח תשובה להגיע להבנות עם המוסדיים ולהשיג בהנפקה את המחיר הרצוי לו עשויה ההנפקה להידחות אף יותר. מצד שני מסרו גורמים המקורבים לגופים המוסדיים כי אין בכוונתם להזרים ביקושים במידה והמחיר לא ירד.

תשובה מתנגד להורדת מחיר המניה שתונפק לראשונה ל-20 שקל לעומת מחיר של 22 שקל לו ציפתה החברה עפ"י טיוטת התשקיף האחרונה שהגישה. מחיר זה משקף לחברה שווי של כ-540 מיליון דולר קנדי, לעומת טיוטת התשקיף האחרונה שהגישה החברה, הרביעית במספר, לפיה היה בכוונתו לגייס 275 מיליון שקל לפי שווי של 600 מיליון דולר קנדי (כ-2.2 מיליארד שקל).

נציין כי על מנת להתחיל ולהיסחר צריכה החברה לגייס כ-220 מיליון שקל באמצעות הגופים המוסדיים, והיתרה בסך של 55 מיליון שקל צפויה להתקבל מהציבור.

על פי טיוטת התשקיף, בסך הכול מוצעות למשקיעים 125 אלף יחידות, כשכל יחידה מכילה 100 מניות רגילות במחיר 22 שקל למניה, 75 כתבי אופציה (סדרה 1) ללא תמורה, ו-100 כתבי אופציה (סדרה 2) ללא תמורה. ההנחה המתקבלת כתוצאה מתמחור האופציות היא של כ-21.5%.

במסגרת ההנפקה יוקצו לבעלת השליטה בחברה, אלעד גרופ, 2.5 מיליון אופציות לרכישת 2.5 מיליון מניות במחיר מימוש של 0.01 דולר קנדי. האופציות יהיו ניתנות למימוש רק במידה שבתום 34 חודשים יעלה שווי השוק של החברה למעל 700 מיליון דולר (דילול של כ-2.2% כאשר בעל השליטה מחזיק בכ-89% מהמניות). כלומר, במילים פשוטות, אם שווי החברה יעלה, המניות יינתנו כמעט בחינם.

נציין כי אלעד קנדה מתחייבת לפרסם הצעת רכש לאופציות במידה שלאחר 34 חודשים ממועד ההנפקה שווי השוק שלה בבורסה יהיה נמוך מ-700 מיליון דולר קנדי. לדברי מקורבים להנפקה, משמעות קבלת האופציות ללא תמורה וההתחייבות לפרסם הצעת רכש, היא מתן הגנה מפני ירידה של עד 14.75 שקל למניה.

אלעד קנדה אינק. הוקמה בדצמבר 2009, כחברה בת של אלעד גרופ. הישות המשפטית החדשה והריקה מתוכן אמורה לרכוש עם הנפקתה שורה של נכסים מידי אלעד קנדה. 43% מהכנסותיה הם מתחום השכרת דירות למגורים, 39% מתחום הדיור המוגן ו-18% מתחום הנדל"ן מסחרי.

את הרבעון הראשון של 2010 סיימה אלעד קנדה עם הכנסות של 24 מיליון דולר קנדי (בדומה לתקופה המקבילה), ורווח נקי של 276 אלף דולר (ירידה של 71%). תזרים המזומנים היה שלילי בהיקף של 11 מיליון דולר, ההון העצמי הסתכם ב-417 מיליון דולר קנדי והיקף ההתחייבויות ב-530 מיליון דולר קנדי.

את ההנפקה מוביל פועלים אי.בי.אי, ואליו הצטרפו גופי החיתום של לידר שוקי הון, כלל פיננסים, לאומי פרטנרס ומיטב.