דו"חות שטראוס: הרווח הרבעוני קפץ ב-16.8% ל-63 מיליון שקל

המכירות עלו ב-4.3% ל-1.58 מיליארד שקל; המכירות האורגניות בנטרול השפעת השינוי בשערי החליפין ירדו ב-0.2% ■ מכירות תחום הקפה קטנו ב-5.1%; מכירות תחום המים עלו ב-13.5%

ענקית המזון והמשקאות שטראוס פרסמה היום (ג') את דו"חותיה לרבעון השני של 2010, מהם עולה כי מכירותיה עלו ב-4.3% ל-1.58 מיליארד שקל לעומת הרבעון המקביל אשתקד. עם זאת, המכירות האורגניות בנטרול השפעת השינוי בשערי החליפין ירדו ב-0.2%.

הרווח הגולמי של שטראוס גדל ב-8.3% והסתכם ב-615 מיליון שקל (שיעור של 38.9% מהמכירות), לעומת 568 מיליון שקל ברבעון השני של 2009 (שיעור של 37.5% מהמכירות).

הרווח התפעולי גדל ב-1.2% והסתכם לסך של כ-137 מיליון שקל (שיעור של 8.7% מהמכירות), לעומת 135 מיליון שקל ברבעון השני אשתקד (שיעור של 8.9% מהמכירות).

הרווח הנקי של שטראוס רשם עלייה של 16.8% והסתכם ב-63 מיליון שקל, לעומת 55 מיליון שקל רווח נקי ברבעון המקביל אשתקד.

מכירות תחום הקפה קטנו ב-5.1%; מכירות תחום המים עלו ב-13.5%

בחלוקה למגזרי פעילות, הסתכמו מכירות תחום הקפה של הקבוצה בכ-770 מיליון שקל, ירידה של 5.1% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, אז רשמה הקבוצה מכירות של כ-811 מיליון שקל. פעילות "סברה" בארה"ב הסתכמה ברבעון החולף בכ-142 מיליון שקל, זינוק של 33.2% בהשוואה לרבעון השני של 2009.

מכירות "מקס ברנר" עלו ב-4.3% לכ-23 מיליון שקל, לעומת מכירות של כ-22 מיליון שקל ברבעון המקביל. מכירות "שטראוס מים" הסתכמו ברבעון החולף בכ-88 מיליון שקל, עלייה של 13.5% לעומת מכירות של כ-78 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

גדי לסין, נשיא ומנכ"ל קבוצת שטראוס, אמר היום עם פרסום הדו"חות כי "קבוצת שטראוס ממשיכה בצמיחה ובהתרחבות הבינלאומית ומציגה רבעון שני חזק עם צמיחה במכירות הקבוצה של כ-4.3%, תוך צמיחה של 8.3% ברווח הגולמי ו-16.8% ברווח הנקי לבעלי המניות".

לסין הוסיף כי "קבוצת שטראוס תמשיך להשקיע בשנת 2010 במנועי הצמיחה העתידיים של החברה - סברה, שטראוס מים והקפה, תוך המשך חיזוק המעמד המוביל בשוק הבית בישראל. בימים אלה אנו נמצאים בעיצומו של תהליך לגיבוש האסטרטגיה העסקית של הקבוצה ל-5 השנים הקרובות".

עופרה שטראוס, יו"ר קבוצת שטראוס, מסרה כי "קבוצת שטראוס ממשיכה לצמוח יחד עם השקעה בפיתוח מנועי הצמיחה העתידיים של החברה. אנחנו ממשיכים בשנים האחרונות בהשקעה באחריות תאגידית, ובמסגרת זו מיקדנו והגברנו את מאמצינו בנושא הפחתת טביעת הרגל האקולוגית שלנו. בשנה האחרונה ביצענו קפיצת מדרגה משמעותית בתחום עם השקת המפעל הירוק המתקדם של סברה בוירג'יניה, קביעת יעדים מדידים בתחום בשטראוס ישראל וכן ביצוע פרויקטים משמעותיים בתחום הפחתת טביעת הרגל האקולוגית שלנו במפעלים באחיהוד, צפת ובנצרת".