עוד פריסת חובות בטאואר: תשלם 160 מיליון ד' ב-10 תשלומים

חברת השבבים הישראלית חתמה על הסכם עם הבנקים הפועלים ולאומי, לארגון מחדש של חובותיה ■ תשלם 30 מיליון דולר על חשבון הקרן, כשנה וחצי לפני מועד פירעונה ■ המנכ"ל אלוונגר: "ההסדר החדש יאפשר ניצול מהיר של הזדמנויות מהותיות לצמיחה"

שוב פריסת חובות בטאואר . חברת השבבים הישראלית חתמה על הסכם עם הבנקים המלווים, הפועלים ולאומי, לארגון מחדש של חובותיה - נדחה החזר הקרן של כ-160 מיליון דולר, כך שהתשלום יתבצע ב-10 תשלומים רבעוניים החל מהרבעון השלישי של 2013 ועד לרבעון הרביעי של שנת 2015. כמו כן, במסגרת ההסכם, תשלם טאואר 30 מיליון דולר על חשבון הקרן, כשנה וחצי לפני מועד פירעונה.

פריסת החובות תסייע לטאואר לחזק המאזן ומבנה החוב של החברה, ויאפשר לה ביצוע התוכנית העסקית המבוססת על תחזית הצמיחה שלה. הקדמת התשלום כאמור, מתאפשרת נוכח השיפור בשיעורי הרווח התפעולי של החברה ומצב המזומנים שלה, שעלו על ציפיות האנליסטים ושוק ההון.

נזכיר, כי בחודש שעבר טאואר הגיעה להסכם עם בעלי אגרות חוב מוסדיים מארה"ב, לפיו אג"ח להמרה שהיו מיועדות לפירעון בשנת 2011, יוחלפו באג"ח חדשות לא המירות, שיעמדו לפירעון לאחר אמצע 2015. מדובר באג"ח להמרה בהיקף של 79.6 מיליון דולר, שמהוות כ-8% מהאג"ח להמרה המיועדות לפירעון ב-2011.

בנוסף, בצעד נוסף לשיפור המאזן שלה, בסוף יוני הודיעה טאואר כי קיבלה קו אשראי בסך של 45 מיליון דולר מבנק וולס פארגו האמריקני. מוקדם יותר השנה טאואר ביצעה המרת אגרות חוב מסדרות ג' ו-ה' בהיקף של כ-30 מיליון דולר.

כן נציין, כי בהקצת מניות לקרן יורקוויל האמריקנית, טאואר גייסה ב-2009 ו-2010 כ-50 מיליון דולר, ולקרן קיימת אופציה להשקיע בטאואר 10 מיליון דולר נוספים בכפוף להסכם עם החברה.

ראסל אלוונגר, מנכ"ל טאואר, אמר כי "יתרות החוב ולוח הסילוקין החדש הינם קריטיים בשמירה על יתרת מזומנים משמעותית שתאפשר ניצול מהיר של הזדמנויות מהותיות לצמיחה. החזר קרן החוב שנותרה ומועדי הפירעון של כל הלוואות הבנקים ואגרות החוב, הינו מתואם למודלים התפעוליים של החברה, שנערכו בהתאם למגוון רחב של תרחישים אפשריים".

אורן שירזי, סמנכ"ל הכספים של טאואר, אמר כי "עם החתימה על ארגון החובות, השלמנו ביצוע של עסקאות פיננסיות לשינוי מבנה ההון על סך של יותר מ-350 מיליון דולר, וזאת בתוך פרק זמן של שלושה חודשים בלבד". לדבריו, "בהתחשב בכך שיעד ה-EBITDA שהצבנו לעצמנו בשנת 2010 גבוה מ-160 מיליון דולר, ארגון החובות מחדש שיפר את יחס החוב ל-EBITDA של החברה לפחות מ-2.5, שהוא נמוך משמעותית מהיחס שהיה לנו בעבר".