הפיילוט של אמיר גילת: הצערה של תחנת רשת א'

יו"ר רשות השידור זימן ישיבה בנושא במהלכה ייבחן מיתוג מחדש של תחנת הרדיו, כשלב ראשון בתוכניתו לערוך שינויים בקול ישראל

יו"ר רשות השידור, אמיר גילת, מתכנן שינוי מהותי בפעילות של תחנת רשת א'. ל"גלובס" נודע כי גילת זימן ישיבה בנושא במהלכה ייבחן מיתוג מחדש של תחנת הרדיו, כשלב ראשון בתוכניתו לערוך שינויים בקול ישראל.

על-פי גורמים ברשות, השידור הכוונה היא להצעיר את התחנה ובעיקר להגדיל את החשיפה לתכניה בקרב הציבור ובמיוחד בקרב האוכלוסייה הצעירה.

בפגישות פנימיות ברשות השידור אמר גילת כי הוא רואה ברשת א' את התגלמות השידור הציבורי ומה שהוא משקף, ועל כן בכוונתו לקחת את הרשת כפיילוט לשינוי ולאופן שבו הרדיו הציבורי אמור בתקופה זו לשדר ולהיות מקודם.

ככל הנראה אין כוונה בהכרח לבצע שינויים קיצוניים בתכני הרשת, המתמקדת בתוכניות אומר (טוק רדיו), אלא לחדד ולהבהיר את אופייה מחדש. בין היתר מתוך ההבנה כי למרות העלייה בכמות ההאזנה לרשת, היא עדיין נחשבת חלשה ו"כבדה" יותר, ולא אחת כאשר עלה רעיון סגירת תחנות, הומלץ לסגור אותה.

הסגירה האפשרית עלתה גם על-ידי חברת תאסק, שהתוותה את תוכנית הרפורמה המתוכננת ברשות השידור. יש לציין כי מנכ"ל רשות השידור, מוטי שקלאר, ויו"ר הרשות הקודם, משה גביש, דחו המלצה זו.

על בסיס השינויים שיתבצעו בתחנה, יש כוונה לערוך שינויים ביתר רשתות קול ישראל. מנהלת רשת א', צגה מלקו, ומנהל קול ישראל, אריה שקד, ייקחו חלק בדיונים המתוכננים בנושא.

הצערת הרשות ושיווקה הנכון הם המוטיבים העיקריים עד כה בעבודתו ובהצהרת כוונותיו של גילת. גילת ביקש לעבות את הפעילות באינטרנט של רשות השידור, החייה את ועדת האינטרנט והניו-מדיה של מליאת רשות השידור והקים קבוצות לרשות השידור בפייסבוק.

דוברת רשות השידור, לינדה בר, אישרה כי "אכן תתקיים ישיבה בנושא".