רון חיימובסקי ימונה ליו"ר נתג"ז במקומו של אוהד מראני

כשירותו של חיימובסקי, הנספח הכלכלי לשעבר בארה"ב, אושרה לאחרונה בוועדת שפניץ לבחינת מינויים בשירות הציבורי

רון חיימובסקי, הנספח הכלכלי לשעבר בארה"ב, צפוי להתמנות השבוע לתפקיד יו"ר דירקטוריון חברת נתיבי גז הממשלתית (נתג"ז), כך נודע ל"גלובס".

כשירותו של חיימובסקי לכהן אושרה לאחרונה בוועדת שפניץ לבחינת מינויים בשירות הציבורי, אך אחת הבעיות שעיכבו את מינויו הייתה היעדר ייצוג הולם לנשים בדירקטוריון נתג"ז. בעקבות עזיבתם של 3 מחברי הדירקטוריון לאחרונה, מכהנים כיום בדירקטוריון אשה אחת ו-5 גברים.

חיימובסקי יחליף בתפקיד את מנכ"ל האוצר לשעבר אוהד מראני, שעבר לאחרונה לסקטור הפרטי לתפקיד מנכ"ל הכשרה אנרגיה מקבוצת הכשרת הישוב. חיימובסקי שימש בתפקיד בניו יורק ב-1998-2001, מילא בשנים האחרונות תפקידי ניהול בכמה חברות בינ"ל ומכהן מאז 2004 כסגן יו"ר חברת אלקטרוניקס ליין 3000, ספקית ציוד תקשורת הרשומה למסחר בבורסה של פרנקפורט, גרמניה.

נתג"ז החלה לאחרונה בתהליך של מעבר מפעילות של הקמת מערכת הולכת הגז הארצית לפעילות של תפעול המערכת, תוך התמקדות בהיבט העסקי של הפעילות. החברה אמורה לסיים עד סוף השנה את העבודות בקרקעות שבבעלות דרוזים למרגלות הכרמל שיאפשרו לחבר את אזור מפרץ חיפה לרשת הולכת הגז הארצית. החברה השלימה ב-2009 ו-2010 שני גיוסי אג"ח בהיקף כולל של 463 מיליון שקל.