ההתעוררות בנדל"ן ברוסיה נמשכת: מירלנד עוברת לרווחיות

הציגה רווח נקי של 2.53 מיליון דולר ברבעון השני - לעומת הפסד של 13.5 מיליון ברבעון המקביל בשנה שעברה ■ "מאמינים בפוטנציאל ארוך הטווח של השוק הרוסי ונעמיק אחיזתנו בו"

נמשכים הסימנים להתאוששות ענף הנדל"ן במזרח אירופה: אחרי האופטימיות שגילו בשבועות האחרונים משקיעי "אפריקה ישראל " לאור התעוררות שוק הנדל"ן שם, הגיע היום (ד') תורה של חברת מירלנד מקבוצת פישמן, הפעילה בתחום הנדל"ן ברוסיה, להציג דו"חות כספיים חיוביים לרבעון השני של השנה.

הרווח הנקי של מירלנד הסתכם ב-3 החודשים האמורים בסכום של 2.53 מיליון דולר לעומת הפסד של 13.5 מיליון בתקופה המקבילה ב-2009. הרווח הנקי במחצית הראשונה כולה הגיע ל-8.15 מיליון דולר לעומת הפסד של יותר מ-18 דולר במחצית הראשונה של השנה שעברה.

התוצאות החיוביות משוייכות על-פי הדו"חות הכספיים בעיקר לעלייה בשווי ההוגן של של נדל"ן להשקעה ונדל"ן להשקעה בהקמה - עליה שהסתכמה ברבעון האמור בסכום של 13.517 מיליון שקל לעומת ירידת ערך של 27.68 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה. בחישוב של המחצית כולה, עלה שווי הנכסים בסכום של 18.382 מיליון דולר.

עוד תרמה לרווחיות ברבעון עסקת מכירת חלקה של מירלנד בפרוייקט טכאגרוקום במוסקבה ברווח של 3.6 מיליון דולר.

"הכלכלה הרוסית חזרה לתוואי של צמיחה ברבעונים האחרונים, הנובעת מגידול בייצור התעשייתי, שיפור בהיקפי המסחר ומתן תמריצים מוניטריים ע"י ממשלת רוסיה", הסביר מנכ"ל החברה משה מורג עם פירסום הדו"חות, והוסיף: "השיפור באקלים הכלכלי ברוסיה ותזרים המזומנים של החברה, מאפשרים לה להרחיב את תוכניות הפיתוח בפרויקטים קיימים ולבחון הזדמנויות חדשות להשקעה בשוק הרוסי. החברה תמשיך ותפעל להרחבה ולגיוון של מקורות המימון".

לדברי מנכ"ל מירלנד, החברה "מאמינה בפוטנציאל ארוך הטווח של השוק הרוסי ונעמיק אחיזתנו בו, תוך שנתאים את פעילותנו למצבי השוק הרלבנטיים".

גילוי נאות: אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס".