ניצחון למע"צ: נדחתה עתירה נגד סלילת כביש עוקף נס-ציונה

בית המשפט דחה עתירה למנוע את סלילת כביש 423 בקטע עוקף נס-ציונה ■ את העתירה הגישו הגישו קבוצת תושבים נס-ציונה, היישוב בו מתגורר מנכ"ל מע"צ אלכס ויז'ניצר

העבודות להקמת כביש גישה מנס-ציונה לכביש 431 יתחילו עוד השנה - לאחר שבית המשפט המחוזי בתל-אביב דחה עתירה נגד סלילת הכביש.

העותרים, חברה בעלת קרקעות בתוואי הכביש וקבוצת תושבים מנס-ציונה, דרשו למנוע את סלילת כביש 423 בקטע עוקף נס-ציונה, אך סגן נשיא בית המשפט, עודד מודריק, דחה את עתירתם וחייב אותם בתשלום הוצאות משפט בגובה 50 אלף שקל.

התושבים טענו כי הכביש יגרום לפגיעה סביבתית, ובכלל זה מפגעי רעש וזיהום אוויר. עוד טענו העותרים כי תוקף התוכנית פג עקב הזמן הרב שחלף, כשנתיים, בין מועד הפקדתה לבין אישורה.

השופט מודריק קבע כי מע"צ והועדה המחוזית לתכנון ובנייה נתנו את דעתם על ההשפעות הפוטנציאליות של התוכנית ונקטו צעדים למזעור הנזק, בין היתר על-ידי הקמת מגונים אקוסטיים.

השופט דחה גם את הטענות באשר לעיכובים שחלו באישור התוכנית, וכתב: "מותר להקשות האם היעילות והמהירות עדיפים למשל על פני חיפוש שוב ושוב אחר דרכים לצמצם את מפגעי הרעש או מפגעים אחרים. האם המהירות עלולה להתברר כפזיזות במקום שצריך לבחון למשל סוגיות של ניקוז, סוגיות של בטיחות תעבורה וכיוצא בזה".

את החברה הלאומית לדרכים ייצגה בעתירה עו"ד טלי ענבר ממשרד בלטר גוט אלוני ושות'.

נציין כי מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים (מע"צ החדשה), אלכס ויז'ניצר, מתגורר בנס-ציונה.